JTR mengalu-alukan tuan puan untuk membaca tulisan dalam blog ini bagi manfaat tuan puan
Photobucket

Ahad, 10 Julai 2011

Ayatullah Yaasir al-Habib Terkena Kanser Mulut Selepas Bermubahalah

Posted by Abu Hannan On 9:00:00 PTG 6 comments


Sekitar bulan Jun yang lepas, hangat diperkatakan bahawa Ayatullah Yaasir al-Habib yang berfahaman syiah yang mengkafirkan sahabat kini telah ditimpa musibah akibat dari kesan sumpah mubahalah yang pernah dilakukannya bersama Syaikh Muhammad al-Kus. Kita boleh sahaja menyaksikan video mubahalah tersebut di laman web youtube khususnya. 

Mubahalah tersebut sekitar tajuk sama ada Para Sahabat Rasulullah s.a.w termasuk isteri kesayangan baginda Nabi s.a.w Ummul Mu'minin ahli neraka atau tidak. Ayatullah Yaasir al-Habib berpendirian bahawa kesemua Sahabat r.anhum juga Ummul Mukminin adalah ahli neraka dan munafiq manakalah Syaikh Muhammad al-Kus berpendirian sebaliknya. Berikut adalah rakaman sumpah mubahalah yang dilakukan mereka berdua:



Berita bahawa Ayatullah Yaasir al-Habib telah mengidap penyakit barah mulut tersebut telahpun keluar di akhbar-akhbar utama negara Arab seperti Akhbar 'Ukkaz, al-Muraabit al-'Iraqiah, al-Anba' dan lain-lain lagi.

Difahamkan dari kenyataan akhbar yang disahkan sendiri oleh Syaikh Muhammad al-Kus yang mewakili jemaah ahlu al-Sunnah wa al-jamaah, Ayatullah Yaasir al-Habib mengidap penyakit barah mulut, lidah dan rahang sebalah kanan selepas 8 bulan majlis mubahalah diadakan.

Ini adalah laknat yang diturunkan oleh Allah ke atasnya akibat sering mencerca Ummul Mu'minin Aisyah r.anha. Akibatnya, Yaasir kini sukar untuk bertutur dan berbicara.

Ini adalah video rakaman sidang akhbar dan kenyataan rasmi Syaikh Muhammad al-Kus.



Ini adalah link-link akhbar berkenaan berita tersebut:


جريدة عكاظ
http://www.okaz.com.sa/new​/Issues/20110625/Con201106​25429023.htm

المرابط العراقي:
http://www.almorabit.com/m​ain/ar/almorabit-arabic-ar​ticles/34-articles-cat-ar/​3855-2011-06-16-18-05-35.h​tml

الأنباء:
http://www.alanba.com.kw/A​bsoluteNMNEW/templates/las​t2010.aspx?articleid=20560​8&zoneid=29&m=0

Wallahu A'laam.

6 Komen:

jahanam binatang laknat keturunan dajjal shiah ini

semuga Allah laknat dan siksa mereka seteruk2nya lebih teruk daripada neraka utk syaitan

pada saya syiah adalah ajaran sesat, syiah bukan ajaran islam, atau lain perkataan syiah adalah kafir. Ini jelas dari sikap biadap mereka mengkafirkan para sahabat besar...

saudara ku seislam,jgn lah kita melabel orang dgn perkataan yang tidak elok,akhlak mencerminkan peribadi dan iman.wallahualam

dimalaysia pun ada orang yang menghina Rasulullah suatu ketika dulu, ada jugak artis yang menghina Siti Khatijah r.a, mungkin jugak tidak semua syiah sependapat dengan Yassir al-habib.

Siapa pula yang perasan dia ahlul bait? Keturunan ahlil bait mungkin.

Tidak ada yang mengaku Islam leluhurnya sanggup membunuh Islam yang lain secara kejam melainkan Syiah, khawarij dan Wahhabi.

Ketiga-tiga golongan ini adalah sesat dan menyesatkan!

Negara-negara yang mempunyai tiga golongan ini akan mengalami huru-hara bezanya kecil atau besar sahaja berdasar populasi puak mereka. Kalau besar populasinya besar pula kacau bilau.

Catat Ulasan

Pada pendapat anda?

Perjalanan

Tembusi Petra, Jordan Slideshow: BenTaleb’s trip was created by TripAdvisor. Create a free slideshow with music from your travel photos.
Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."[Riwayat Muslim]. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." [Riwayat al-Tirmizi]. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]. Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.