JTR mengalu-alukan tuan puan untuk membaca tulisan dalam blog ini bagi manfaat tuan puan
Photobucket

Selasa, 12 Januari 2010

Freemasonry!

Posted by Abu Hannan On 4:27:00 PG 228 comments



Ada apa pada AJL 24?

Minggu lepas, blog Jejaki Tinggalan Rasul (JTR) mengajak anda memerhati dalam Negara kita sendiri apa yang telah dilakukan oleh si Antichrist berkaitan dengan senibina KLCC. Terdapat pelbagai clue-clue menarik yang sangat memeranjatkan bagi mereka yang asing dalam dunia penuh penipuan ini. Kali ini saya pula ingin mengajak anda, selepas anda gembira dan puas menonton Anugerah Juara Lagu ke 24, mengenai apa yang ada pada malam AJL 24 dengan tema Origami tersebut?
Saya tidak mahu berkata mengenai dosa atau tidak diadakan program seperti itu kerana saya tahu anda lebih arif mengenainya. Apa yang membuatkan jari jemari saya menekan papan kekunci di laptop ini adalah untuk memberitahu dan berkongsi dengan anda illuminati sial ini memang sudah lama wujud di tanah air kita. Cuma sejak-sejak kebelakangan ini, mereka seolah sengaja menampakkan wajah mereka yang ditutupi ‘kain hitam’ itu.

Cadangan: Adalah lebih baik kalau anda boleh tonton kembali AJL 24 di website www.tv3.com.my selepas anda baca apa yang saya dapati dari siaran tv tersebut.

1) Pertama sekali, sila perhatikan gambar dibawah ini;
piramid

Apa persamaan dengan scene yang disnapshot ini?
Adakah ini satu kebetulan?

2) Yang kedua, anda juga mungkin dapat lihat apa persamaan penari-penari ini dengan salah satu dari kerabat-kerabat firaun yang dipercayai oleh mereka mempunyai suatu yang berkuasa? 


Mungkin anda tidak hairan kerana sudah terlalu banyak kostum ala-ala bangsawan firaun selalu dipakai dalam acara-acara sebegini. Tapi, mengapa ingin dipertontonkan sangat si firaun yang telah dilaknat ini? Untuk mengetahui jawapannya, anda perlu buka fikiran anda dan fikirkan tentangnya…


3) Yang ketiga, Alyah yang merupakan finalis AJL 24 mengenakan gaun merah ala-ala lady in red
 

Ingatkah anda lady in red? Mungkin ada diantara kita yang kurang tahu. Jom kita saksikan video ini. 

youtube (The Arrivals. ap 13)
Jadi apa yang dipakai oleh Alyah? Mungkin ada di antara kita kurang senang dengan persamaan ini, terpulang kepada anda. Bagi saya ini merupakan satu rancangan tertutup dan saya juga percaya yang di atas pentas itu juga tidak tahu menahu mengenai semua ini. Kebetulan? saya kata tidak.

Jom kita lihat apa yang seterusnya. Anda mungkin ada yang sudah tahu mengenai the Master Carpet, turut dikenali sebagai Checkered Floor, tetapi bagi yang belum tahu, sila ambil tahu. Ini adalah gambaran jelas mengenainya.

Adakah ia juga ada di AJL 24? Ya, memang ada.
 
 
di tali gitar
 


 ketika persembahan Jeffry din
Kenapa dihamparkan juga? Ini juga terdapat di tali pengikat gitar yang dipakai oleh Bunkface  dan beberapa orang guitarist  yang lain. Cuba lihat gambar di atas.

Dan apa pula ini?

Apa persamaannya?

Ini adalah merupakan logo salah sebuah kumpulan nyanyian di Malaysia. Anda dan saya mungkin sudah sebati dengan nama Search. Terlalu ketara persamaannya. Saya tidak perlu menulis panjang kerana anda telah berfikir dan terfikir apa yang saya akan tulis. 

Pembaca sekelian, selalu dikatakan, ini hanya merupakan satu kebetulan sahaja. Tapi benarkah ia sebagai satu kebetulan? Kalau anda teruskan pandangan anda seperti itu, anda mungkin salah seorang mangsa makhluk perosak yahudi. Saya percaya bahawa apa-apa yang terjadi hari ini, bukan lagi kebetulan bahkan ia diatur sebaik mungkin. Untuk apa? bagi memperlihatkan kepada anda bahawa ia suatu kebetulan. Bebaskan minda anda...


*penambahan: 


Lihat ditangga turun naik di atas pentas ini. Terdapat susunan cahaya berbentuk piramid. Lihat snapshot di bawah.
 
Sekadar penambahan. Terima Kasih.

Ditulis oleh: Abu Hannan Mohammad Sufian Bin Talib
B.Sc in Islamic Jurisprudence & Its Foundations
Al al-Bayt University, Jordan.
25 Muharram 1431 | 11 Januari 2010

Share/Bookmark

228 Komen:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 228   Terbaru›   Baru»

tq 4 sharing the information..
atleast...i can open up my mind =)

Sama2. saya hanya cuba bantu saudara Islam saya sedar dari lamunan mimpi indah sahj.. Klu sy terlelap harap anda boleh kejutkan..

salam.. saya juga semapt mengikuti beberapa siri the arrivals. dan saya juga sempat tgk AJL baru2 ni..

seperti saudara juga, saya sangat perasan mengenai bntuk piramid warna biru yang mana di tgh2 nya 2 seperti mata, dan saat 2 saya fikir, mungkin hanya kebetulan, jadi saya x ambil tahu sangat. rupanya banyak lg yag saya terlepas pndg.. terima kasih sbb sudi kgsi hal ni..

salam. thanx for sharing.

saya juga sedang dlm proses menghabiskan siri The Arrivals. Juga baru selesai membaca buku "membongkar misteri Dajjal".

Kalau tgk dan baca mmg macam kebetulan je semua ni terjadi. Saya pun peik dan tak tahu macam mana benda macam ni leh terjadi.

Ye la, yg buat set tu, lampu segitiga semua tu. Lady In Red... dan byk lagi tu, diorang tu bukan la org suruhan Dajjal. Tapi mcm mana leh jadi gitu ek. Mmg pelik.

Tp kita yg dah tau dr pembacaan ni mmg la akan perasan.

[saya terjumpa blog anda dr link di facebook. glad to meet this blog]

Artikel yang menarik. Anda telah memberi beberapa lagi puzzle yang kami 'miss' dalam artikel kami. Well done and keep it up!

ermmm... saya nak ulas sikit
tp ini sekadar pandangan saya

saya rasa, semua ini terjadi tanpa kesedaran penyanyi2 tersebut
saya rasa alyah pakai baju merah secara kebetulan je
takkan la pompuan xley pakai baju merah kot

begitu juga corak2 kotak2 hitam tuh
itu mungkin kebetulan yang sangat kebetulan apabila dipakai sebagai guitar string

bentuk segitiga pd tangga, arc, mcm2 lg, pd pandangan sya, pada masa designer buat benda tu, mungkin secara kebetulan saje
segitiga bentuk normal kot

tp, utk lambang search itu, itu memang ketara
mungkin search x prasan, sebab pemikiran mereka mungkin tercemar

skali lg sya katakan, ini macam kebetulan
tp, hrp2 org2 seni, designer, ataw sape2 je dpt mengambil iktibar drpd ni

terima kasih, buka minda anda.. erm kpd saudara momomalaya. mungkin anda merasakan ia satu kebetulan..

tpi bagi sy mastermind yg menyusun keseluruhan program pada malam itu..

apa pun ia sebagai satu pandangan.. terima kasih..

search di FB jejaki tinggalan rasul, terdapat banyak snapshot diupload utk tontonan anda..

ye ke?

thanks atas perkongsian..

masyaallah..saya baru tersedar benda2 ni wujud dalam ajl..masyaallah..saya minta izin untuk post kan tulisan ini dalam profile facebook saya..harap saudara penulis tidak kisah..terima kasih kerana meyedarkan ramai umat islam..semoga tuhan merahmati hidup anda..amin

Saudara hannan... i agree with Monomalaya. Sy rasa itu semua terjadik secara kebetulan. Those patterns, cam the triangle, checkered floor tu semua is a common pattern. Knp sy cakap kebetulan? Sebab sy tak rasa org malaysia ni jenis rajin membaca sampai nak mastermind benda2 detail sebegini.

In the first place AJL tu dah namanye hiburan and memang melalaikan. They dont need to include benda2 yg cam gini to melalaikan org islam. In the first place sy tak rasa org perasan apa-apa pun pasal bentuk2 yg you mention above. They happen to be there..like i said is a common shape and pattern. If semua benda nak dikaitkan dgn Illuminati then what other shapes can we draw and design? Kalau lambang tu obvious cam lambang salib then its too much. Aapa-apa pun ini sekadar pandangan saya. Terima kasih sebab en hannan prihatin dgn perkara seperti ini.

kepada tanpa nama. Terima kasih atas ulasan anda, sy x akan delete dan biarkan ia mmbuka lagi mnda pembaca yg lain. Saya nak ajak anda melawat blog sahabat saya http://holywar_efairy@blogspot.com

Terima kasih kerana membaca blog ini..

skadar memberi pndapat...
rasanye xperlu la kita pandang negatif saje. bukankah kte telah dididik supaya sntiasa berprasangka baik. nape perlu kaitkan patern2 tu sume dgn lambang2 iluminati? jika btol pon, pe faedah diorg tunjuk sume2 ni? boley saudara jwb persoalan2 tu...

jawapannya pd siri the arrival.. :)
thanks for sharing..

tanpa nama:

itu sebenarnya usaha brainwash, kerana rancangan hiburanlah yang ramai org tgk, dgn kesempatan itulah mereka gunakan media tersebut utk brainwash pemikiran2 supaya boleh menerima ajaran dan pembawaan sesat yahudi nih.

tapi saya rasa penyanyi2 tersebut mmg x perasan, kerana penganjurlah yang menyediakan prop, pakaian dan concept persembahan mereka, so sy dapat rasakan unsur2 masonic ini adalah dari TV3 sendiri.

wallahua'lam

cuba kira bilangan anak-anak tangga tu plak..ada 13..13 nombor kegemaran pengikut syaitan seperti tangga di persembahan madonna yg ditunjukan dalam video the arrivals...

sejak baca blog ni, dgn tgk The Arrivals.
setiap pembacaan, dan apa yg saya lihat, saya akan lebih hati2. hehe taktaulah.

jadi, saya baru baca malaysiakini (http://www.malaysiakini.com/news/121847).

"EYE on malaysia". siapa punya idea namakan begitu? hehe. kebetulan atau dimaksudkan.

Wallahualam.

terima kasih! Satu idea menarik utk dikupas..

In what way, does a shape membrainwash pemikiran org ramai?
Adakah dgn menengok bentuk pyramid or a trangle menyebabkan org memuja dan berubah akidah?

to Tanpa Nama:

brainwash x bererti mengenakan hipnosis ataas seseorang sehingga berupaya mengubah pemikiran dan kepercayaan org tersebut. ye, betul, mungkin artis2 tu xtahu, and you are right when u said dorg x rajen pun nak research psl semua ni. pd pihak artis tersebut, mungkin dorg skadar berniat utk menghibur (salah satu medium freemasonry juge =)) tp kita kne ingat, ajl tu under tv3, and tv3 under sape? kite kne ingt jgk, semua bnde di dunia ni byk dikawal oleh kuasa2 besar, dan smua kuasa besar ni seakan dikawal oleh satu kuasa yg lebih besar whether u realise it or not. betul, mmg objek dan bentuk2 xkan mudah memesong akidah umat islam, tp itu boleh dikatakan salah satu unsur brainwash kecil. pernah dengar projek MKULTRA? ini program brainwashing serius kaw2 punya.

freemasonry xkan secara terang2an mendedahkan agenda dorg. shapes, symbols, and few other subtle things which we consider harmless, are their mediums. otak manusia sgt mudah mengenal bentuk dan simbol drpd kata2 dan teks.

sekadar pendapat. aku hanya hamba Allah yg tak tahu ape2

trima kasih atas perkongsian anda....
saya hrp bleh berjumpa ngn anda di jordan....
kerana saya seorg pelajar di JUST

Freemason dan illumanti tunjukkan lambang itu semua sebagai mempersendakan anda. Tanda mereka dah berjaya dalam misi mereka di malaysia ini.

hebat sungguh org yg merancang bende nih kerna berjaya menyelitkan simbol2 ini dengan jayanya…

hohoho…

Salam Sdr Abu Hannan,

Yahudi....Freemansonry....

Tahu kah kita bahawa PM Malaysia ke 4, Tun Dr Mahathir Mohamed telah memulakan perhubungan dengan puak Yahudi Amerika sejak musim panas tahun 1968 lagi....berapa ramai rakyat malaysia yang tahu RAHSIA ini?.

Saya baca tentang perkara ini di dalam buku Biografi Dr Henry Kissinger (bekas setiausaha negara amerika di bawah pentadbiran pres Richard Nixon).

Bacalah semua wahai umat melayu/islam!

The MIND!!!

Tanpa Nama :

Henry Kissinger?
wah.rakan2,jgn mudh trpengaruh dan cpt menerima klu dpt mklumat mcmtu.selidik dlu.,
adakh benar Tun pnh memulakn hubungn dgn mereka?
kalau bnar pun, dptkn mklumat yg tepat,
apkh jnis dan bntuk hubungan?
selama mana hbungan trsebut?
atau adkh hubungan trsebut hmpir2 dimulakan tp akhirnya Tun telah mmbatalkn?..
atau mereka saje mereka-reka cerita Tun pnh mngadakan hbungan dgn mereka?
hurmm..
klu x silap sye, msia tdk pnh ada ape2 hbungan dgn Israel atau Yahudi.(setahu saya)

lgpn beliau yg mnulis tu orng Amerika.
Amerika kn pnh mnjajah ngara kita suatu ktika dlu.
mereka yg mnjajah, dan mereka yg mnulis.
do u think that u can trust all their words?
if yes it is true, just prove it.
get wht i mean? :)
bkn x nk suruh pcya, tp berhati-hati apbila mnerima sesuatu mklumat.
tmbh2 ttg negara sndri.bhya woo.


thnx..
-skadar perkongsian :)
-tnpa unsur politik.
-peace no war
writer: insan biasa

Salam Saudara yg mnulis blog,

bg pndpt saya, x mustahil ini ada kaitan dgn freemason.
kite tdk tahu siapa d sbalik yg mngendalikan koreogrfi dan prsmbahan ajl ini kn?
die myb msukkn sdikit-demi sdikit utk mmbiasakan pnonton dgn simbol2 trsebut? sblum mnybarkn ajrnnye? siape tahu?
mcm orng yg nk bljar la,
klu mula2 cikgu ajar dlm kelas ttg add math ke kimia ke biologi ke,mesti ssh kn sbb stu bnde yg baru dan belum pernah diketahui.
tp bila dh lama2 bljar psal bnde trsbut..,
mereka akn biase dan mudah lg mnerima.malah boleh skor lg.

ajl prgrm yg bsar dan sgt rmai yg mnonton.
yg mnonton adlh siapa? msyrkt mlysia.
dan bangsa apa yg pling byk tgk?
dan agama apa yg pling byk menonton?
so,sape snbnrnye yg mastermind ni target?
so..? hurm.pkirlah sndri...
wallahu'alam.

salam...

sy mahu btanya.. adakah lambang PKR sama seperti unsur masonic?

salam roxas.

lambang PKR ada unsur masonic.. tapi jangan lupa lambang Perikatan (kapal layar) & juga lambang BN (dacing) adalah juga lambang masonic!

Assalammualaikum terima kasih diatas perkongsiannya,kebetulan atau?

Hanya Allah sahaja yg Maha mengetahui

saya bersetuju dengan anda.
:)
saya tidak mengikuti AJL pada hari itu.
tetapi sempat mengikuti persembahan search.dan amat ketara melihat logo search yang sangat berkait dengan logo freemason.terdapat mata ditengah2.saya memang selalu perhatikan logo itu selepas saya mengikuti the arivals.saya dpt membuka mata saya melihat bertapa penuh nya unsur illuminati disekeliling kita.wallahualam.
:)

aaaa ada pun orang perasan. aku ingat aku sorang je, lepas dah tengok The Arrivals kat youtube tu sure akan perasan punya semua tu. harap² cuma kebetulan tapi macam banyak je -..-"

malaysia designer lebih cenderung ke arah barat...sampai kdg2 xperasan pn motif dan sejarah2 rekabentuk itu..dan barat terutama yahudi byk menyerapkan budaya n fahaman mereka dlm bentuk begini supaya menjadi ikutan pd mereka terutama islam dlm diam...so pd designer2 better ikut theme dan design ke arah islamic...
pd yg terlibat dlm ajl,maybe mereka terlepas pndg dan kurg taw...

wah..sungguh teliti..sye langsung xperasan sob3

memandang usaha mereka (yahudi dan nasrani) telah bermula dari dlu..
maka seharusnya kita bangkit..
sehingga sampai satu tahap, setiap yg kita lakukan semuanya acuan mereka..kerana kita adalah pengguna..
saranan saya, agar kita sama2 bangkit menjadi golongan pengeluar..jadikan sgala produk dan alternatif beracuankan islam..tidak hairanlah kita anggap sgalanya kebetulan sedangkan mereka(yahudi dan nasrani) gembira mndengar jawapan kita..
qittun

sy x tgk pn ajl & the arrivals dlm proses tgk. memamg saya terkejut dengan pendedahan ni. tak sangka banyak betul ye..
saya nak betulkan satu benda dari komen..
yang jajah malaysia dulu bukan american tapi british

salam..ingin berkongsi kepada semua..sila layari...(www.holywar-efairy.blogspot.com)..ini adalah salah satu tanda2 akhir zaman..walaupun dajjal masih belum wujud..pengikut2 nya sudah mula muncul..ingatlah..dajjal itu akan menyesatkan manusia..bertaubatlah..

salam...juz nak kongi pendapat...sy mmg peminat ajl...ttp x la setia sgt...yg best persembahan artis yg hebat jer...tp biler bc artikel ni diri terasa jahil plak!!astagfirullah..ttp disini ader bbrp persoalan..knp penganjur konsert menggunakn tema origami tersebut??nak kt secara x sengaja x jgk...koz sblm ni mesti perancangan yg teliti perlu dibuat...n penganjur x selidik ke ttg origami???knp menggunakan piramid??kan tmpt firaun mati tu...penganjur x belajar sejarah kenabian nabi musa ker??kan penganjur ader yg islam...coz sblm ni aiman akademi nasyid pernah ditegur/dituduh koz wear like ketua firaun dlm konsertnyer di ajl...knp x ambik iktibar dr tu..??tp menambahkan plak!!bkn tmpt mati jer malah lambang firaun pon digunakan...cetek btl ilmu umat yg menganjur tersebut...astagfirullah..n nak tmbh ckit...sy mmg terpukau dgn persembahan madonna..rupernyer dia guna sihir gak...

kepada sesiapa yg belum menyaksikan Acara berprestij AJL tersebut, dinasihati utk tonton dahulu dokumentari The Arrivals sehingga tamat.. Anda akan lebih jelas dari biasa..

assalamualikum,

satu pendedahan yang baik dan wajar dikongsi bersama..saya telah pun menonton The arrival setahun yang lepas,dan saya sedar akan tanda2 yang diterap masuk dalam hiburan tetapi saya terkejut apabila masuk dalam AJL24..saya tidak menonton AJL24 tetapi gambar2 yang ditunjukan oleh saudara sangat jelas kepada saya..sesiapa yang ingin tahu pasal dajjal ni boleh rujuk kepada tulisan Imran Hossein..

و لن ترضى عنك اليهود و لن نصارى حتى تتبع ملتهم. الاية
Salam dan selamat semua..lihatlah firman Allah tersebut..

Salam,
so,far saya memang tak pernah tengok AJL.
simbol-simbol tu memang dah banyak ada disekeliling.
tapi saya berpegang dengan ulasan ustaz saya,Islam ni adalah cara kehidupan bukan dihadkan kepada simbol-simbol dan objek.
sebagai contoh Al`Quran,orang Malaysia kebiasaannya memanggil Al`Quran,tetapi dinegara-negara Islam lain mereka memanggilnya mushaf (sori tak reti nak eja),yang bermaksud himpunan kertas.Sebab Al`Quran adalah apabila kita baca,faham dan amalkan.Er,kalau kita tengok masyarakat melayu tampal ayat quran,letak tepi bantal kononnya syaitan takut nak kacau.
so,bagi saya simbol tu sekadar simbol je la,mungkin benar ada yang memanipulasikan props AJL tu,
tapi kenapa nak takut dengan simbol-simbol tu,risaukan generasi muda terpengaruh dengan simbol?tingkatkan usaha memahamkan mereka tentang Islam.
Prof.Syed Naquib Al-attas pernah menulis fasal ilmu yang benar dan tipu,(true and false knowledge),salah satu point yang dinyatakan ialah umat islam sekarang ni lebih beratkan isu yang remeh.
saya tak kata isu ni remeh ya.

er,fasal Dr.Mahathir mengadakan hubungan dengan yahudi tu,memang betulla selidik dulu infomasi tu.Lagi satu bukan ke Rasullullah s.a.w juga pernah berurusan dengan kaum yahudi?.(betulkan kalau salah)

penulis,terima kasih berkongsi

thanks 4sharing the info.rsnye br terbuka mata dan minda psl unsur2 yahudi yg dh lme btapak kt malaysia ni

Lihat juga AJL yang lepas, apa pulak temanya.

AJL 23 ILLUMINASI MUZIK.

ILLUMINASI.ILLUMINATI.

kepade penulis blog ini, xsilap saye td ade ckp yg blog ni masuk dlm facebook, (kalo xsilap la).
so, kenape kene letak dlm facebook gak, facebook pun org yahudi punye gak kn????

Kalau anda dapat siapkan laman sosial seperti FB, sy akan menjadi mengguna pertama laman sosial anda! terima kasih..

tolong mengerti perihal 'boikot memboikot' dn letkkan pada tempatnya yg sesuai....

kepade penulis blog, saye harap anda hapuskan la akaun blog anda dlm facebook. sbb nye facebook yahudi punye,dh name yahudi mesti ade kaitan ngan illuminati. tak takot ke kalo anda dikesan org illuminati ni????

saye bukan ape. saye cume risaukn keadaan anda (penulis blogger). anda penulis blogger yg hebat. saye mmg sokong blogger islam mcm anda ni. cume saye xmahu anda dikesan oleh orang Illuminati. facebook pun rase2 saye la, mungkin org yahudi tu gune utk tgk maklumat peribadi kite.

saye mtk maafla kalau saye over plak. niat saye baik. terpulang la kpd penulis blog nk dgr ke tak

Terima kasih atas nasihat anda. Sy akan sentiase berhati.. walaupun amaran dan ugutan yg selama ini sy pernah terima, tapi itu lebih menguatkn saya..

Terima kasih atas sokongan anda!
(bersama membina masyarakat malaysia yang sedar)

salam alaik..
tahniah kpada saudara abu hannan and semua yg telah memberi komen dalam page ini. ini menampakkan bahawa "wujud" lagi golongan yg tidak berpegang kepada prinsip hidup 'nafsi-nafsi'..
hm..pada pendapat saya, tindakan saudara dlm mengetengahkan pendapat berkenaan isu ini adalah betul. ini kerana kita boleh berkongsi ilmu yg mana ramai g manusia yg tidak sedar akan keadaaan masyarakat malaysia kini. saya pernah mndengar bahawa pada zaman ini, pihak yahudi telah mengambil 'anisiatif' lain tuk menjajah negara islam. dan salah satu darinya ialah dengan meracuni fikiran manusia. dan alat yg dgunakan adalah berbentuk tayangan tv. ramai yg x menyedari bahawa terdapat banyak rancangan yg melalaikan yg telah ditayangkan. dan ramai juga yg x menyedari bahawa rancangan yg ditayangkn adalah mngikut pmikiran barat.
mungkin ada benarnya semua yg berlaku di AJL tersebut hnyalah kebetulan. tapi.. pernah kah kita terfikir bahawa "kebetulan" yg telah berlku itu menunjukkan bahawa minda kita telah diracuni??
ala kulli hal..
segala pa yg kita lakukan..fkir2kan lah. adakah ianya terbaik tuk diri sendiri khasnya, ataw org lain sehingga la kepada masyarakat islam amnya.
segala salah and silap hrap diperbetulkan.
amar ma'aruf nahi mungkar.
-tolabah jadid fil misr-
as-syarif al-azhar.

http://pemudapadangrengas.blogspot.com/search/?q=freemason

anon22
sebenarnye hedonism ni da melampau kat malaysia sm pai tak perasan mende2 ni berlaku...
corak 'checkers' tu maybe kebetulan sebab;
corak tu dah lama org gunakan n popularized..
selalu je nmpak corak 'checkers'kat beg,topi, baju,kasut,takkan nak kategorikan dorg sbg fremason??
lg satu, maybe org m'sia ni kurang mmbaca ,sbb tu pengetahuan mereka terhad & suka2 je cipta lambang mata di tgh2 segitiga...
hai..ntah2 yg create corak tu maybe happy sgt dgn bank note U.S(1st time dpt kot..)tu yg die buat logo camtu...
andaian saje ni,mgkin juga yg reka tu org yg btanggungjwb menyebarkan freemason(?)
papehal pun; penting untuk mmbaca,buka minda yg terperosok kat takuk lama tu

hm, setelah saya membaca nya. ia bukan la sesuatu yang aneh yang pernah kita dengar. sebab, bila da nama yahudi. mereka tidak akan berhenti daripada terus menerus untuk merosakkan akidah kita sebagai seorang Islam. naluri amarah dalam diri kian menular, sedangkan saya adalah seorang yang maseh terlalu lelamh utuk bertindak. oleh itu, samasama la kita mendokan yang terbaek untuk agama dan umat Islam kita agar ia sentiasa dilindungi oleh Allah SWT :) hm, lagi, semua yang berlaku adalah kebetulan dan ia berlaku atas kehendak Allah, Allah memberi peringatan kepada kita untuk kita berfikir dan renungkan bagaimana untuk kita kembali ke jalan yang lurus. Kita sebagai pembaca terpilih untuk berfikir tentang itu. InsyaAllah kita sebagai seorang Islam, mesti dilindungi olehNya ;D

ya ALLAH...........YA ALLAH........JGN BERHENTI AZAN........

Artikel bodoh...
Sikit-skit agenda Yahudi nak hancurkan Islam..
Habis tu apa agenda kita nak hancurkan Yahudi...
Takkan ke hulu ke hilir nak kata ini agenda Yahudi, itu agenda Yahudi tanpa sebarang tindakan?...
WTH...

hm...kepada tanpa nama yg mengatakan ini artikel bodoh.. sebenarnya saudara masih 'buta' dlm menilai sesuatu artikel. sebenarnya dengan adanya artikel seperti inilah agenda kita dalm menghancurkan yahudi terlaksana. dengan sokngan syabab seperti anda la agenda kita akan terlaksana dengan jayanya. insyaAllah. rasulullah sendiri menyampaikan dakwah dengan risalah yg agung iaitu Al-quran. harap saudara fkir2kan semula pa yg saudara 'perkatakan'.
wallahu a'lam..
tholabah jadid fil misr
as-syarif al-azhar

wow tekejut bapaknye saya baca blog dan ulasan ni..betapa masyarakat islam melayu di malaysia skrg sudah sgt terbiasa dgn simbol2 iluminati sehinggakan ade yg mampu mengatakan itu sekadar simbol biasa je..agaknye lg 2,3 tahun kalo kita tgk org melayu pakai salib pun kita rase biase je sb kita terlalu ambil mudah hal2 mcm ni..walaupun sekadar simbol,tp itu la tujuan dorg agar bila dorg menusup dalam jiwa kita,kita xkn rase bersalah kerana hati kita hanya akan berkata "sekadar simbol" lantas mereka berjaya menyesatkan kita..nauzubillahh.. skrg pun dh nmpk maksiat merata2 tp org buat nohen je sb dh rase mcm perkara biasa couple2 dating pegang2 tgn whatsoever..hati kita dh semakin hitam,jgn la dihitamkan lg dgn menutup mata anda on stuff like this.bangkitlah umat Islam,kerana kiamat sudah dekat,terlalu byk tanda2 dah muncul..

Salam Tuan,

A very good research indeed. How can things be 'coincidently' similar as to those of Freemason?

Its hard to swallow but the Freemasonry has sucessfully injected their propaganda together with the New World Order doctrin in our community since many years ago. To be honest i think we can't be in a war if we can't even survive this battle.

wassalam

salam akh...

nak minta copy article ni boleh?????

utk letak dalam blog saya...

Saudara,

Kalau nak cari kesalahan orang tu memang senang. Benda2 cam bentuk pyramid, checkered floor, arch dan lain-lain,.. dalam masjid pon ada. Adakah ianya satu kebetulan atau Illuminati sial?

Kalau kita yang kurang pandai ni kena lah rujuk kepada orang-orang yang lebih arif supaya bangsa/agama lain tak nampak macam kita ni memper'tolol'kan diri sendiri.

Perkara2 yang tak betul / tak pasti, baik elakkan untuk dipapar. Bukan aper... untuk mengelakkan FITNAH lak nanti..

Assalamualaikum.

ini bukan artikel bodoh.........tapi orng yang mengatakannya kurang cerdik...nabi dah kata dajjal memang ada dan tjuannya hanya satu utk menyesatkan orang islam.....sama ada dalam kita sedar atau sebaliknya..masa saya bc artikel ini berdebar2 hati saya....jahilnya aku..lagipun nama israel mamg tdah tercatat dlm Al-Quran dan nyata ia mmg musuh islam...

Bagi aku artikel ini bukan untuk menyedarkan umat islam..
Tapi lebih menyesatkan umat islam lagilah ada terutama bangsa melayu islam yang jenis terima sesuatu benda tanpa berfikir panjang..

Aku berani jamin orang yang mula-mula kaitkan segala teori konspirasi bukannya terdiri dari orang islam..
Jadi mengapa kita percaya cakap mereka, kemudian kita tokok tambah teori supaya dapat disesuaikan ikut ajaran islam..

salam alaik...
kepada tanpa nama..bagi saya x da sedikit pun ayat ataw perkataan yg boleh mnyesatkan umat islam terutama umat melayu islam dalam artikel ini. sepatutnya saudara/ri sedar bahawa tindakan yg saudara blogger ni lakukan dalam menyebarkan islam menggunakan artikel tersebut merupakan salah satu uslub(cabang)dalam berdakwah. saudara/ri x leh mengatakan bahawa iaya (artikel)menyesatkn umat islam sdangkan telah tertera didalm dalam artikel ini segala gambar2 yg berpadanan dengan suasana AJL tersebut..lagipun, blogger sendri meletakkan ianya sebagai satu persoalan. kita sebagai umat islam sendiri yg mempunyai kesedaran dalam menyedari hal tersebut. tepuk dada tanya iman.. saudara/ri sepatutnya sebagai umat islam tidak boleh menghukum sesuatu itu menyesatkan ataupun tidak..dan kita seharusnya bersyukur kerana wujud lagi pendai'e seperti beliau dalam menyampaikan amanah Allah. sedangkan kita ini juga pendai'e hanya duk dalam kehidupan nafsi2.
sekurang2nya beliau melaksanakan tanggungjawab dalam menyebarkan islam. dialu2kan kepada saudara/ri dalam memperbetulkan segala fakta yg disampaikan sekiranya terdapat kesalahan. dlam al-quran sendiri mengatakan amar ma'ruf nahi mungkar. dan harapan saya agar saudara/ri rujuk ayat quran surah az-zariyat ayat 55.. mnyuruh kita ingat memperingati. dan ini lah yang sedng dilakukan oleh blogger.
sirru 'ala barakatillah,
wallahu a'lam..
tholabah jadid fil misr,
as-syarif al-azhar.

salam..bro..nak mintak copy dalam blog saya boleh?? saya bagi credit kat bro...boleh?? :)

assalamualaikum,

terima kasih..

rasa bersyukur dapat ziarah blog saudara..

saya sedang dalam proses mengubah diri saya dari baik..kepada lebih baik..insyaAllah..dari tidak bertudung kepada bertudung..

sangat terbuka minda saya selepas membaca entry ni..

memang saya tak banyak mmbace berkenaan checkered floor,freemason,lady in red..the arrivals, etc..tapi ajaran islam masih saya pegang except memakai tudung..(sedang)

apa pun..
diharap saudara dapat mmberi lebih info akan hal ini..

insyaAllah kepada sang puteri, kami akan support awk untuk terus bertudung litup dan menutup aurat! anda merupakan individu yg dianugerah ALlah hidayah. mmg sukar utk mendapt hidayahnya! apapun syabas diucapkan! semoga Allah menghapuskan dosa2 Sang Putri yg telah lalu!

Salam ukhwah, syabas d atas usaha anda, smoga dgn post b'knaan dpt memberi kesedaran di kalangan kita yg slalu t'lepas pndng, semoga sukses selalu..

hm, susah betul bila byk benda kebetulan ni. setiap org ada hujah tersendiri. kena adakan perdebatan terbuka yang disertai pro dan kontra. bukan sekadar di sini. membaca artikel rasa mcm dirancang, membaca komen2 pula rasa mcm kebetulan. yelah, banyak benda dlm dunia ni bentuk kotak2 cmtu. baju merah. hm

Salam..

Saya blom sempat baca habis komen2.. tp antara point yg menarik perhatian saya adalah.. "... kebanyakan artis2 tsbt tak aware/tahu pun perkara tu..."

mmg mereka x tahu.. itulah gerak kerja agenda dajjal/illuminati.. pelaksana agenda2 mereka adalah org2 yg diperkudakan oleh mereka shj. tanpa "kuda2" tersebut sedar.. hatta dlm kalangan mereka sendiri, low degree mason x tau apa high degree punya agenda.. sila baca tulisan harunyahya (adnan oktar) di link berikut:

http://us1.harunyahya.com/Detail/T/RORJ0CVO305/productId/19526

p/s- benarlah bahawa berpegang pd ISLAM dgn bersungguh2 shj. (bukan sikerat-sekerat!) adalah senjata paling ampuh utk mengelakkan dari diperkudakan mereka... dan lebih penting lagi... mengharungi FITNAH (ujian) dajjal di akhir zaman ni... wAllahua'lam

MEDIA PRIMA DAJJAL KAFIR!!!

waspada umatku mereka dah pun tiba..

assalamualaikum..saya ingin meminta kebenaran saudara untuk copy mngenai topik ini di blog saya..jika di izin kan..sya ingin menyebarkan mngenai kebenaran ini...di harap saudara mngizin kan..

yahudi menggunakan hiburan sebagai senjata untuk menjajah dunia. bacalah sendiri punca kejatuhan empayar uthmaniah. hiburan memag tak salah tapi zaman sekarang ni hiburan dah melampau-lampau!

Bismillahirrahman nirrahim..

First I would like to say that your insights on the things goin on is very detailed.

My humble opinion is that sometimes things in life are not what it is seen to be.. Sometimes people do things to convey a different message like how a christian missionary would befriend you so that you are influenced slowly by their religion.

But there are other things that can be merely a coincidence that has no hidden agenda behind it. To me the way you relate freemason with the recent AJL is more like a researcher who already have a conclusion and is finding evidences to support it.

Women uses red gowns, people uses a pintu gerbang for a lot of functions like weddings, checkerd is just anoter colour mix up that some people may like and lightings on a stage can be just lightings..

Sometimes instead of being skeptical about everything, isnt it better that we focus on the good things that Islam has given us instead of condemning what is already wrong.

However, I appreciate your insights on making people realize the existance of freemason and its influence.

Sorry if my views are different than yours but this is just my humble opinion..

Sincerely, the Hopeful Skeptic.

salam..
terima kasih kerana membuka mata kami semua..
teruskan penulisan...
tambahkan ilmu pengetahuan...
mudah-mudahan Allah memberi ganjaran..

terima kasih; saya cuba untuk meluaskan skop dakwah ini. sememangnya konsert2 seperti ini mmg tidak dibenarkan oleh Islam, itu semua orang mengetahuinya, tpi ada baiknya klu kita kupas apa natijahnya apabila benda2 terlarang terus dibuat, ia akan mengandungi pelbagai perkara yg berbahaya termasuk perkara ini.

dan cara sebegini lebih mudah untuk masyarakat lebih membuka mata...

Saudara abu Hanan,

Apa yang anda tulis memang ada kebenarannya,didalam negara kita orang yang bertanggungjawab membawa fahaman Freemason, Illuminati dan pro Yahudi ialah Al Pak Syeikh ANWAR IBRAHIM.Penasihat Parti Keadilan Rakyat.

Cuba saudara teliti simbol parti PKR,saudara akan jumpa banyak persamaan dengan apa yang saudara tuliskan.

Negara kita tidak pernah ada sebarang hubungan diplomatik dengan Israel tetapi ANWAR IBRAHIM memang mempunyai hubungan yang rapat dengan pemimpin pemimpin Yahudi baik diAmerika Syarikat atau diseluruh dunia.

Saudara Abu Hanan tolong baca penulisan artikel yang ditulis oleh AFTER DARK dalam blog mykmu dan juga lihat video clip BAPAK 3 dalam you tube anda akan dapat banyak maklumat.

terlalu banyak kebetulan/persamaan dalam AJL24 maka sepatutnya ia dianggap telah dirancang dan bukannya kebetulan.

saya tidak bermaksud artis2 pada malam itu terlibat dlm rancangan tersebut malah mereka tidak tahu menahu langsung mengenai perkara ini.

saya juga tidak merasakan penganjur ataupun stage designer yang merancang semua ini. tetapi kemungkinan semua set telah di sub-contract kepada individu yg bepengaruh dgn illuminati & freemason tanpa penganjur & stage designer sedar.

semua ini telah diselitkan tanpa sedar oleh mereka2 yg mahu menyebarkan fahaman tersebut. dan media hiburan adalah saluran yg paling tepat dan berpengaruh dikalangan rakyat malaysia & serata dunia.

ia telah dirancang secara menyeluruh bukan pada AJL24 sahaja, malah kebanyaknnya diseluruh konsert,party,function di dunia ini.

pembaca tidak kira sama ada yg bersetuju atau tidak bersetuju dengan penulis blog seharusnya tidak menolaknya secara bulat2. saya mencadangkan pembaca yang masih keliru membuat sedikit kaji selidik terhadap fahaman tersebut melalui video ataupun bacaan.

kita umat Islam seharusnya berwaspada dan perlu menambah pengetahuan tidak kira ianya adalah isu positif atau negatif. contohnya, tidak salah mengkaji kitab bible untuk tujuan penyelidikan.

justeru, penemuan penulis blog ke atas AJL24 adalah tidak di anggap isu kebetulan atau isu bodoh semata2 kerana ianya mengandungi ilmu yg mungkin kita belum ketahui atau sedari.

Islam adalah agama yg benar. tiada agama lain disisi Allah.

untuk yang masih keliru dan mencari pentunjuk, tontonilah keajaiban video ini sebagai salah satu rujukan dan pedoman.

http://www.youtube.com/watch?v=Vlrb1rOT36o

sekian.

Jika dibandingkan gambar2 tu, memang jelas ad unsr2 freemasonry. Tp sbenarnya, x perlu menunggu unsur2 freemasonry dalam AJL, majlis itu pun sudah cukup lagha. lebih molek kita tidak menontonnya..kan?

thanx 4 ur info.
banyak buka minda saya.
buley saya copy n post dlam saya pnya blog?

Sebenarnya "The Elite" ni dah lama dah ade kt kt cni..mnurut sejarah, sbelum kdtgan islam..agama utama di sini adela agama hindu..Cume nasihat saya,sesiapa yg blum abis ngk the arrivals..abiskn la cpt2..pstu check wakeupproject.com(support noreega,archenar n hashem abdullah)..then subcribe channel youtube farhank501,THELIGHT,drfreemanson,byk info bleh share..

Raja Hamri

sharingdaring.blogspot.com

assalamualaikum, mule2 aku nak cakap trime kasih kerane mmbrikan info ni kpd org ramai....aku ade prasan bnde ni mase tgk AJL tu tp aku pk bnde ni kebetulan je sbb aku dh lame bace & tgk bnde2 psl FREMASON ni (tp aku x ckup ilmu lg)....aku cdgkan ngko try cari sape yg ambik kontrak utk sediakan prop AJL malam tu....mgkin pasni kite dapat tau sape yg mmperalatkan event malam tu dan diharap smue rakyat negare ni dapat sedar tntg rancangan pengikut dajjal kat dunia ni sblm terlambat

skadar berkongsi pandangan,lawatilah http://azzariyat.com/ajl-24-dan-illuminatisatu-perancangan/
wallahua'lam

tahniah kerana penulisan anda ttg pendedahan AJL telah pon mendpt perhatian surat khabar hiburan Pancaindera (24 Jan 2010)..sedikit sebyk ini dpt membuka mata hati mereka ttg keadaan di dalam industri hiburan di M'sia ni..wpon ramai akan mengatakan kebetulan tapi kalu dah terlalu byk kebetulan itu mungkin ade perancangan disebaliknya...wallahualam..hanya Allah shj yg lebih mengetahui..semoga kita rakyat M'sia tidak terpengaruh dgn unsur2 yg bleh melemahkan akidah kita...bleh berhibur tetapi berpada2lah..

ermm.. apakah tindakan kita selepas ini? mmg kwn terkejut dgn artikel nie. kwn cuma perasan psal part search tu jek.. tp xsangka sejak awal ajl lg da ade unsur² lain.. thanks 4 da info..

and tambahan lg.. kwn anak jati johor, tp baru kelmarin perasan di dpn pantai lido ada sebuah dewan freemason, siap ada logo di bahagian hadapan dewan tersebut.. insya Allah esok kwn snap gmba..

bg sy la kan.. takder kebetulan pun dalam dunia nih.. saper percaya kebetulan, tak percaya qada' n qadar ke? aih.. nih pun dah mempersoalkan akidah gakkan..

satu lagi, checkered floor, pyramid, dll lagi nih, mmg jelas la npk cam lambang2 tak patut tuh.. pasnih aku kene stop main game chess, gune software2 utk design, lagi2 kat tepi2 jln tuh.. dier pakai kaler checkered hah.. agenda illuminati nih.. pastuh sunway pyramid tuh.. tah2 dalam sunway pyramid tuh ade lmbg2 illuminati kat dinding2 parking tuh.. cube cek satu2..lagi2 kat sekolah.. aku rase takder sape y sedar nih.. ingat lagi tak amek fizik dulu nih, kite main ngan prisma tuh.. kekdg tuh kite buh mate kat situh pasal nak tgk pembiasan cahaya tuh.. hurm.. nasihat pada adek2 or anak2 kite, jgn cube2 nak main ngan prisma tu, karang dah tiru illuminati..

kalo salah btolkan ek..

tapi bg sy, susah payah kite detailkan setiap ape y berlaku n kaitkan ngan sesuatu agama n nak kate umat Islam akan terpesong.. Islam nih bkn sesuatu y boleh sng2 je kite nak simpulkan kan..y pasti kalo kite terapkan anak-anak kite dari kecil lagi ngan Islam n wat mereka menerima Islam ngan rela hati tu, kan lagi baik.. dari susah payah dok cari simbol agama lain, baik kite cari ilmu utk memperkuatkan aqidah dan iman kite.. lagi2 dalam ibadat kite..

tau tak? jelas2 ari jumaat org dtg lewat n time tuh azan, derang tunggu azan abes nak solat sunat padahal lepas tuh khatib dah nak baca khutbah, kite dah utamakan y sunat dari y wajib, tak dosa ke tu?

pastuh majlis kawen, ramai tak y sedar pasal kite ikut hindu? inai tangan, bersanding, merenjis.. even kenduri tahlil pun ade y wat 3 hari, 7 hari, 40 hari, sape y pandai2 aja camtu? al-fatihah sedekah org meninggal dunia, tak pelik ke? die dah meninggal, aper lagi nak mintak jalan y lurus dah, abes dah la aih amalan die.. tinggal anak die, sedekah die n ilmu die je y boleh wat die dpt pahala.. ramai sedar tak bnd ni? air yasin plak, nak exam, masing2 dtg kenduri tahlil bawak botol air nak wat air yasin, nih nak mintak sesuatu pada Allah ke pada air yasin nih? maner leh berantara dengan Allah.. silap2 kalo dpt result best, kite kate sbb air yasin result dpt best camtuh.. sape y sedar tuh? byk lagi bab ibadat kite, kite tak sedar aper y kite wat tuh betol ke slh.. tuh la jgn taqlid buta..

nak elak taqlid buta nih, byk2kan la timba ilmu kan..

pndgn aku nih lain sket, bg aku la kan, dari penulisan camnih la y wat org sedar wujudnyer sesuatu cam illuminati nih.. padahal pada mula2 org tgk bende tuh tak terpk langsung pasal illuminati ke ape ke, tah2 ade y time tgh dok tgk tuh dok pk, "bile nak solat nih, dah lewat nih.. alahai~".. maner tau, penulis plak y terikut da'yah kafir nih sbb memperkenalkan pada umat Islam tentang bende2 camnih n mungkin juga menyempitkan pemikiran umat Islam.. seb baik tak cite pasal salib, kalo tak, pasnih kene cari huruf lain la ganti huruf 't'.. y pasti, sy tak tgk pun mahupun dgr pasal AJL nih.. buang mase.. ape kite dpt tah..

kesimpulannye kat sinih, dari dok susah payah wat research ttg agama lain, baik susah payah wat research ttg agama sindrik.. cabang ilmu dalam agama Islam nih pun dah cukup byk y kite tak mahir lagi.. ilmu hadis, fiqh, tasawuf, al-Quran, falsafah n byk lagi. jgn sampai kite diperbodohkan oleh kafir laknat dah la..

Wallahua'lam.. ati2 dalam amalan seharian kite..
jgn la kite menyamai sesuatu kaum itu sbb pada akhir nanti akan ditempatkan bersama2 mereka..

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Salam buat JTR & Pembaca Komentar ini..

Saya terpanggil untuk hadir di blog sdr selepas isu ini digembar-gemburkan oleh MStarOnline di ruangan hiburannya. Saya juga tertarik dengan kajian sdr mengenai Freemason & Illuminati yang dikaitkan dengan prop dan persembahan AJL24. Suratan atau kebetulan yang menjadi maklumbalas majoriti ramai mungkin nampak sebagai alasan untuk menenangkan suasana yang sedang dilanda isu penggunaan nama Allah.Namun demikian, usaha saudara patut dipuji dan telah membuka mata beberapa pihak bagi mengetengahkan perilaku budaya yang bercanggah dengan syiar Islam. Terus perjuangan sdr, ianya satu jihad dan dakwah secara maya..

Salamualaikum,

Terima kasih atas pendedahan anda.Hendak buat pembetulan kepada semua. Kalau boleh jagan sebut perkataan Yahudi. Yahudi itu bangsa. Sila sebut Zionist. Tidak semua Yahudi jahat (ada yang bergabung dengan arab Palestina menentang Zionisma - keputusan nyata dari sistem secular selama ini). Jika puak elite nih di tentang habis - habisan maka keuntungan akan diperoleh semua pihak. Hilang terus kemiskinan di dunia nih. Duit kertas tidak bernilai dan semua akan dapat kebebasan yang sebenarnya, dapat hidup sederhana, hijrah mencari ilmu dan beribadah. Hasil bumi terjaga. Silap2 boleh naik kapal terbang percuma, kapal layar percuma, kereta, rumah elektrik kuasa solar, macam2 lagi. (Ini satu pendapat yang mungkin kata hanya mimpi - ini pon salah satu penipuan perkataan dalam bahasa) shayateen atau syaitan amat licik. Jadi dengan mendekatkan diri dengan Allah s.w.t (tanpa bersongkol dengan budaya melayu yang memang sudah rosak seperti bomoh, amalan hidup harian amalan silat yang sebenarnya bersongkol dengan Jin).. Kita sudah tertipu oleh syaitan dari dulu lagi. Baliklah kepada Quran dan Sunnah (sahih hadith). Minda anda akan lebih terbuka dalam sistem sekular yang kita hadap hari2. Tolong betulkan kalau ada silap. bahasa pon dah rojak(rosak - pengalihan perkataan dari fakta sebenar).

salam... sekadar ingin berkongsi info tambahan... moga dapat manfaat...
http://1persinggahan.blogspot.com/search/label/zionis

Di ruangan ini, sy ucapkan tahnia kpd pihak TV3 atas kejayanya menganjurkan AJL ke-24 dan sy sunguh terkilan ramai pihak yang memberi ulasan yang begitu baik dan memberangsangkan. Syabas AJL!
Namun, sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran... Apa yang belaku dalm AJL ke-24 bukan 1 kebetulan. smua ni 1 perancangan yang di susun rapi dan boleh dikatakan AJL Ke 24 telah berjaya mempengaruhi masyarakat yang melihatnya terutamanya masyarakat kurang berpengetauan dan bergalaman termasuk saya sendiri. persoalan di sini adakah konsep yang digunakan ini adalah hasil buah fikiran orang Malaysia sendiri @ meniru bulat2 dari budaya lain?

dipetik daripada(http://www.utusan.com.my/utusan/info.)

Gbam juga tidak menafikan AJL24 menyaksikan transformasi besar-besaran dari segala aspek terutamanya teknikal serta teknologi yang ditampilkan.

Semua itu merupakan perancangan yang dilakukan dalam tempoh enam bulan lalu menerusi hasil pemerhatian dan pembelajaran Gbam yang dibawa menonton acara anugerah antarabangsa dan kemuncak American Idol di Los Angeles.

ya... di sini jelas menunjukkan pihak penganjur telah mengunakan teknik2 hebat dari luar. Jika hendak melakukan kelainan @ menyerlah jauh dari yang biasa dalam penganjuran untuk tontonan umum, biar la kita mengunakan konsep yang sesuai dengan budaya kita. Janganla meniru budaya barat tanpa mengambil kira kelemahan yang ada pada mereka dan kelemahan ini la pula yang kita tonjolkan, kan ini sudah menjadi isu yang luarbiasa. Jadi, biarla kita sama-sama belajar daripada kesilapan ini untuk memperbaiki kelemahan kita. sesungguhnya manusia tidak akan terlepas dari melakukan kesilapan dan ingat dan percayala Allah swt tidak akan membebani seseorang itu di luar keupayaan mereka. sy yakin dan percaya penganjur akn berjaya menyelesaikan isu ini dengan sebaik2nya.

تو Sy bdk

kebanyakan kita mengulas persamaan2 yang terlihat sebagai kebetulan.. tapi bagi saya ia satu perancangan yg amat rapi yang bermula sejak ratusan tahun dulu.. sebelum kita benar2 terbuka mata dengan agenda2 freemason, illuminati dan kawasan2 sewaktu dgnnyer...
tahukan anda:
1) ahli2 freemason malaysia amat berbangga mendedahkan bahawa 3 orang x-sultan kita adalah ahli freemason?..
2) kebanyakan lambang2 jata negeri dan bendera negeri dalam malaysia terdapat lambang2 freemason?
3) Francis Light (org yg dikatakan membuka Pulau Pinang) datang ke Pulau Pinang membawa misi freemason?
4) Ader dikalangan ahli politik Malaysia adelah anggota freemason? Walau tidak dinyatakan secara jelas siapa mereka ini, tapi saay pernah terbaca pengakuan mengenainyer dari ahli2 freemason di Malaysia

Jadi bagi saya, kebanyakan kejadian atau persamaan yang kita kata secara kebetulan bukanlah kebetulan.. Ia adalah perancangan teliti utk membiasakan kita menerima kemunculan puak2 freemason di Malaysia... akan cuba saya huraikan di http://fawaz904.blogspot.com

sebelum ni dah tgk the arrival.. malangnya saya tak tgk ajl 24. yang pasti ajl 24 dipromosikan beberapa bulan lebih awal, supaya suma oarang dapat menyaksikannya. kitakena buka minda, jangan biarkan orang lain yang mangatur jadual kita, ini la jadinya. banyak2 doa..

salam, tumpang tanya jika saya memakai baju kurung atau aper2 baju merah maksudnyer saya nie lady in red ker?..sy xphm disini..

tidak bermaksud begitu; Islam memang mengharuskan memakai apa sahaja warna dalam pakaian janji ia menutup aurat (dlm erti kata sebenar). Lady in red mmpunyai subliminal msg bgi mereka, penerangn mengenai apa simboliknya boleh anda fahami melalui video yg sy kepilkan..

perkara sebegini perlu di ingatkan selalu
untuk generasi yang akan datang.
xkan habis disini.
sebab mereka yg songsang akan terus menyebarkan fahaman itu.
jadi kite pun perlu terus menyebarkan kebenaran

Information yg sgt bergune..jika x d bace & d teliti, mungkin kite akan terus2an hanyut & leka....
thanks for sharing:)

salam singgah...Paksuu rasa ini bukan satu kebetulan...pasti ader mereka dibelakang sana yg merancangnya(di Malaysia)

malam nie saya telah mendapat info yang selama nie saya tak tahu pun :)

tq kerana sharing :)

huhu..xsangka..halus betol penilitian ni..tahniah2..sesungguhnya Allah saje yg dp membalas ilmu yg anda kongsi ni time kasih..izinkan saye bkongsi dgn kwn2 di fcebook k? tq :)

hahaha sengal cakap anwar ibrahim bawak freemason/iiluminati....simbol PKR tu bukan anwar yang cipta la.anwar dulu BN.so BN pn freemason jugakla dulu?..sengal

salam.. tuan! apa x2 pun laa hau la wa laa kuwataillah billah hil ngali yal ngazim.. tak kenal maka tak cinta.. dah kenal maka lebur laa segala x2nya..!!

BLEH BG TAU APE REASON YG KUKUH BG HAL NIE..??? KLU KATE NAK NYESATKAN XDE APE PUN YG SESAT KT CTU...BG AKU SEORANG ISLAM X TERDETIK SESAAT PUN NAK TUKAR AGAMA PAS TGK N BACA ARTIKEL NIE...SO KAT MANA YG KATE NAK SESATKAN TU...BLEH HURAIKAN UTK AKU YG SERBA XTAU NIE...

Selain dari youtube, dimanakah boleh saya dapat siri The Arrivals?

Salam mungkin boleh menjawab persoalan ARAPAIMA...

Suka saya kongsikan bersama maklumat yang saya dapati dari sebuah buku bertajuk Perang Salib Salahuddin Ayubi Selamatkan Maruah Umat Islam...

Antara yang menarik perhatian saya adalah mengenai peristiwa di mana apabila pihak tentera Salib mengalami kekalahan demi kekalahan di tangan pihak tentera Salahuddin Al-Ayubbi maka akhirnya dalam masa pemerintahan Raja Louis di Perancis, pihak gereja telah mengambil satu resolusi untuk mengubah strategi iaitu tidak lagi berperang secara fizikal tetapi melalui perang saraf atau serangan pemikiran.

Terjumpa juga satu petikan kata-kata bekas Perdana Menteri Britain yang bernama Gladison yang pernah menyebut bahawa: “Kamu tidak akan kekal di Mesir selagi Kitab ini (sambil memegang Al-Quran) berada di tangan bangsa Mesir”.

Kesedaran bahawa peperangan bersenjata gagal melumpuhkan orang Islam amat jelas dengan kekalahan golongan Nasrani dalam perang Salib. Begitu juga kemenangan kaum Muslimin ke atas bangsa Mogul.

Tidak ketinggalan juga... pernah juga saya membaca mengenai salah satu Protokol Cendekiawan Zionis Sedunia ke IX yang ada menyebut perihal teori dan ideologi mereka yang berbunyi: "Kita telah memperbodohkan, membingungkan dan mengotori pemikiran remaja goyim (bukan Yahudi) dengan mendidik mereka melalui prinsip dan teori yang walaupun kita tahu palsu, kitalah yang menciptanya."

Dari situ dapatlah saya fahami tentang agenda licik mereka yang secara halus cuba mempengaruhi corak kehidupan manusia terutamanya kita umat Islam hingga dengan mudah menerima nilai-nilai hidup ciptaan mereka sendiri yang sememangnya bercanggah dari apa yang diajari dari Al-Quran dan Sunnah Rasulullah s.a.w baik dari segi politik, ekonomi, sosial (termasuklah hal-hal berpakaian, pergaulan) dan lain-lain.

Astagfirullah...

Dengan berjayanya mereka menerapkan nilai-nilai ciptaan mereka ini ke dalam diri umat Islam sudah memadai malah mencukupi untuk mereka tanpa perlu umat Islam mengambil langkah yang lebih drastik dengan menyesatkan diri mereka hingga mengisytiharkan dirinya murtad! Na'uzubillah...

Sama-sama kita menghayati wasiat terakhir Rasullullah SAW di http://1persinggahan.blogspot.com/2010/01/serangan-pemikiran.html

terima kasih atas kupasan entri ini..saya tak tau lak pulak ada bende2 dlm AJL24 nie..sebab saya tak tengok pun

report polis perlu dibuat oleh NGO Islam, Jakim atau individeu islam supaya siasatan dibuat, rukunegara kita percaya kepada Tuhan bukan Setan!

salam semua.
pada pendapat sy,bukan mereka yg mengawal semua ini..rekaan ini terjadi pada minda bwh sedar..apa yg terjadi pada minda bawah sedar?kita dikuasai oleh sesuatu kuasa,yg tidak diketahui..bagaimana ia terjadi..hasil dari genetik semasa anak dlm kandungan..disebabkan itulah semasa bersenggama elok membaca doa agar dijauhi genetik yg tidak diketahui.kelakar bukan,bile membaca fakta sy..siapakah yg mengawal kuasa itu,wallahualam..dajjal sendiri yg tidak diketahui juga mampu mngawal manusia.maksudnya,semasa kiamat,dia mngaku sebagai tuhan,tetapi bagaimana..seperti yg sy fhm,die mngawal manusia tanpa sedar..contohnya mcm sekarang.individu melakukan suruhanya tanpa sedar@kebetulan..bayangkan la bagaimana budak kecil yg belum punya apa2 pengetahuan mengenai dajjal,tiba2 suka melakar simbol seperti piramid mata 1..bila ditanya?ape mkna simbol ni..balasnya,sy suka simbol ni yg melambangkan kehidupan..fikirkan la..

askum..
lu org sendiri tengok apa dh jd antara kita dlm hal ni..bertikam lidah,kutuk mengutuk,fitnah..baru sikit diorg bagi(kalo betul la illuminati)
AJL tu sendiri dh terang2 bnyk maksiat,xpayah nak tunggu diorh selit kan simbol2 tu..
Bilderberg,Freemason,Illuminati akan bagi apa yg lu org nak dengar & tahu ..

saya x rase pe y tjadi mase AJL adalah kbetulan.. semua k0nsep AJL pst tlah diatur...anywy,thnk 4 sharing...

emm...nak tanye ckit...adakah unsur lady in red juga terdapat dlm mv DBSK-mirotic..sbb saya slalu dgr lagu 2 n saya adalah pminat lagu2 korea...n apakah hukum n kesannye trhadap diri saya jika saya ade mnyimpan bbrp gmbar idol saya..??saya harap Abu Hannan dpt meluangkan masa utk mnonton mv mirotic by dbsk n saya juga hrap sesape saja dpt berikan pndangn n cdangn kpd saya...

mengapa kita suka menyalahkan orang lain? lebih baik kita cermin (renung) diri kita terlebih dahulu. adakah kita seorang muslim yang sejati? mengamalkan rukun islam? beriman kepada rukun iman? mengamalkan cara hidup seperti yang disarankan oleh Rasullullah SAW? Sesungguhnya contoh yang terbaik sudah ditunjukkan oleh Rasullulah SAW. dalam hidup ini, memang akan ada cabaran dan dugaan yang mendatang tidak kiralah apa sekalipun. terpulanglah kepada kita untuk menghadapinya dan kesannya tidak lain tidak bukan untuk kita mengingati Allah SWT. Semua yang berlaku adalah dengan izinNYA.

semuanye berlaku dgn izinNYA..ya betul..dah tu org palestin kena sembelih tu dengan izinNYA la yea?

alhamdullilah terimakasih abu hannan kerana menyadarkan saya yg x perasaan langsung tentang pic2 masa ajl ari tu btol2 buat kiter terlepas pandang....buat momomalaya..kiter fikir lah secara logik...disebabkan terlalu banyak kebetulanlah yg membuatkan banyak perkara kiter terlepas pandang..mmg niat dieorg nak mengaburi mata kiter jadi diselitkan perkara kebetulan itu dlm kehidupan kiter..jadi fikir2 kan lah...buat abu hannan terima kasih banyak2....

sy berharap perjuangan akan tetap diteruskan walau berjuta tohmahan, sy doakan yg semoga Allah s.w.t permudahkan urusan saudara sekalian.
sepertimana blog holy-war dipadam, harap JTR akn terus btahan sekiranya pkara tersebu tterjadi.
saudara sememangnya berani mperjuangkn Islam dgn nama sebenar, itu membuktikn bahawa saudar tidak takut. Teruskan perjuangan saudara, sy akan sentiasa mendoakan saudara dn seluruh umat Islam.
Moga dgn penulisan saudara, lebih ramai yg terbuka hati dn minda..

Amin..

kalau ada yang kata checkered matt tu hanye sebagai satu kesenian, apa kata anda?

dan gown merah sebagai warna baju kegemaran?

atau lambang2 piramid hanya lambang grafik yang canggih ke?

::benarkah manusia yang berfikiran seperti ini sudah menjadi mangsa orang2 yang mahu merosakkan Islam dan penganutnya?

kat masjid xde tiang cam lambang illuminati ke?
rasanye cm berlambak je..
bumbung umah xmcm piramid ke?
kain sarung jantan pun bnyk yg kotak2..itu checkmate floor ke?

masalahnye suma ni terjadi dalam satu majlis...tak ke pelik tu.

kerja kosong

www(dot)onlinejob(dot)ws

Hm, xpasti sme ade sume ini dirancang @ tidak..tp maybe sume ni 1 kebetulan...x mungkin designer pentas sengaja nk design bnde ni sume...sy rse mereka sume pn mcm xde knowledge jugak pasal bende2 ni...mereka just design je...mcm sy, sy pn suke n minat buat keje design2 ni...but bile da kuar cite pasal ni, so kna berhati2 la kn...x bole nk design sesuke hati...that's why ilmu tu penting...thanks sbb kuar kn cite begini...at least org tahu & org akan amek tahu ape itu freemansory ini...

So, 4 me, maybe bende ini sume x dirancang...tp ALLAH nk tunjuk...4 me la....thanks.... :-)

http://prophetkangnamgu.blogspot.com/2007/09/whos-scared-of-facebook.html

- ini link untuk ulasan mengenai 'facebook' yang anda dan kebanyakan manusia zaman ini sekarang guna secara meluas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Information_Awareness_Office#The_IAO_seal

- ini link untuk segala sistem yang digunapakai diserata dunia untuk mengumpul maklumat beserta dengan logo sekali (sekali anda dah masuk, anda telah pun di'detect' dan dikenalpasti)

nota - anda tak boleh nafikan lagi..anda seorang pengguna 'lamanweb' (tak kira blogspot atau facebook atau apa sahaja yang berkaitan). jadi secara tak sedar, sebenarnyer anda dan kita smeua telah pun dibawah pengaruh Freemasonry. saya menulis disini bukan untuk berdebat atau berhujah. tapi sekadar berkongsi pengetahuan dengan semua pembaca. apa kata anda semua?..ke arah mana kita nak lari?..

kalau checkerboard hitamputih pun nak dikaitkan dgn freemason, semua benda dlm kehidupan ni pun boleh dikaitkan dgn freemason.

komputer pun boleh dikaitkan, tv pun juga, kereta pun juga. facebook pun juga...jika hendak dikaitkan, jika dibuat penelitian dan buruksangka, segala benda pun boleh dikaitkan!

freemason pada asalnya adalah golongan petukang mahir (masons) di zaman raja2 england dulu. sebab itu logo mereka adalah alatan pertukangan. adakah semua jenis benda pertukangan dan penghasilan moden ini berunsur freemason?

tuan blog ni faham ke tidak konsep sebenar freemason ini dan bagaimana ianya lahir dan kenapa ianya masih wujud sekarang ini?

pada pendapt aku lah..ini bukan sebab tuan blog faham tak faham freemason nieh..tapi ini sebab dia sendiri tak sedar yang dia tu pun dah lama termasuk dalam sistem nieh dan salah sorang 'ahli' gak..jadi nasihat aku..sebelum ko ajak orang lain lepaskan diri, jauhi elemen yahudi atau yang semaksud dengan nyer..Encik Muhd Suffian kena lah berusaha dulu. mungkin dengan menggunakan 100% kaedah penulisan secara 'pena dan dakwat' tanpa melibatkan 'Information Awareness Office'. (atau lebih tepat..jangan guna internet dan komputer)

pengkagum freemason (warning,anon 2010 JANUARI 29 10:56) byk yg bersuara disini nampaknya, berselindung supaya tindakan mereka tidak disalah erti sbg mason. kenapa takut nak mengakui anda sudah diresapi gejala mason, kenapa menidak? tak berani mengaku?

jeremy, sedang mahu tahu, dan lain2 pemuja freemason,
kalau pun nak sokong freemason jgn tunjuk sngt kebodohonan terlampau anda!

harap semua yg membaca blog ini dan pengomen2 dangkal ttg agenda freemason boleh melihat siri The Arrivals (kalau xpaham english, yg bersubtitle malay pun dah ada) di Youtube.

kpd tuan blog, syabas dan tahniah atas pendedahan anda. semoga seluruh umat Islam yg benar2 beriman diberkati Allah dan dilindungi dari fitnah dajjal.

Salam semua pembaca...

Senang sahaja nak tahu kbetulan atau sengaja atau sengaja dikebetulankan..

Lihatlah siapa penaja utamanya...

LOREAL PARIS dan LOREAL ini adalah penyumbang kepada??

then we will know..

dunia arini adalah dunia akhir zaman...
makin lama makin banyak kesesatan...
kalau tak, takkan berlakunya kiamat...
fikirkanlah.......

en adam,mungkin btl apa yg hendak dsampaikan..tp xkan la supporter jambatan KLCC,satelit pn illuminati pnye keja?
klo nk ikutkn pn,AJL ni dh memang terang2 MAKSIAT..xde plak nk diPerdebatkan..
Lu tengok la apa yg dah jd antara kita pasal 'benda' ni..ada yg kutuk mengutuk,ada yg menfitnah,ada yg xpuas hati,ada yg memaki hamun..ISLAM xajar kannn..

selain the arrival,apa lg source yg ada?

encik abu hanan ?
mulai dri skrg , bolehkah sy pakai lagi beg yg checkered ? bju checkered ? tali gitar checkered ?

sy pkai benda2 ni x bermaksud pun nk ikut'freemason' , tp sbb minat dgn corak2 ni . bolehke lagi ?
sy sgt minatkn corak2 checkered .
sekali lgi sy ckp , sy bukan pengikut 'freemason' .
hrp dbalas scpat mungkin :)

encik abu hanan...

saya tak tengok pun ajl. jadi tak tau pun ada unsur2 xbaik ni. tp bila saya baca entry encik yang satu ni, saya agak pelik sikit la..

keterlaluan ke kalau saya katakan yang encik abu hanan ni agak extreme? alyah pakai baju merah, encik katakan untuk support freemason... checkered baju dan lantai sebab menyokong freemason???

saya sukakan baju merah. saya ada pakai evening dress merah macam alyah.... kawan saya, gunakan tikar getah checkered tu utk bilik hostel.... sebabnya, itu adalah minat pada color or pattern tertentu.

saya rasa entry encik ni dah menyekat kreativiti sesetngah pihak... tengok, komen hamba Allah atas saya ni.. sampai perlu tanya pendapat cuma sebab dia sukakan checkered pattern.

saya pakai dress merah, hamba Allah sukakan beg, dan baju checkered, adakah kami pengikut freemason??

tlg jgn jadikan Islam sebagai alasan encik untuk bersikap membuta tuli... saya terima entry encik sebagai satu infomasi. terima kasih untuk itu. tapi apa yang encik buat ni cuma menambahkan stereotype pd non muslim betapa sempitnya pemikiran kita...

encik abu hanan...
sudahlah tu ye...
baik kita ambil tahu dimana lokasi al-masih ad-Dajjal,... kan baik, ble gak kita selamat.

salam, saudara sufian.
syukran utk artikel yg penuh manfaat ini;)
byk perkara yg saya belajar melalui artikel ini.
jihad saudara sungguh besar.
semoga niat saudara utk terus menegakkan sinar islam sntiasa d'rahmati dan d'berkati ALLAH s.w.t
insyaALLAH.
doa buat saudara akan selalu saya titipkn dari jauh.

saudara,
andai saudara mempunyai kelapangan waktu,
saya inginkan sebuah artikel yg lebih lanjut yg boleh menerangkan lebih mendalam erti sebenar illuminati dan freemasonry ini.
saya masih kurang faham akan maksud sebenar perkara ini.
molek rasanya,
sekiranya saudara dapat mencoret sedikit coretan yang menerangkan maklumat lanjut mengenai illuminati dan freemasonry ini.

saudara,
sebagai saudara sesama islam,
saya disini sentiasa menyokong dakwah2 saudara.
semoga dengan pendedahan, ilmu, dan dakwah yg saudara lakukan dapat membuka mata saudara2 islam yg lain.
insyaALLAH.

kadang2 perkara yg sering menjadi kebetulan itu akan menjadi satu kebiasaan.
sebelum ia menjadi satu kebiasaan,
bentengkan ia dengan fahaman dan ilmu yg teguh dan kuat.

kata orang,
rambut sama hitam,
tapi, ,
hati lain-lain..

semoga ALLAH menetapkan iman yang teguh dan tegar dalam diri kita agar tidak terus hanyut dan lalai didunia pinjaman sementara ini.
insyaALLAH :)

betul kata org atas ni... boleh tak awak terangkan pasal freemason ni dgn lebih lanjut? ape xtvt deorg and all...

and one more... psl ajl tu... sy rse kebetulan je kot... sy setuju dgn komen slh sorg pembaca... if segi tiga, checkers, color merah, sume bnd la tak ley guna, nak guna ape lg... dah org2 freemason chop bnd tu dulu, kita tak ley guna la ea?

sy rasa, sbgai seorg islam, tak baik kita menuduh org tanpa bukti... kita tak tau, ntah2 stage designer tu tak tau pape pon psl bnd ni... tak ke tu fitnah... fitnah itu lebih teruk dr membunuh kan....

so, drpd kita wonder bnd tu betul ke tak, pikir bnd bukan2, baek kita fikir dulu cmne nak naikkan umat islam... naikkan diri sndri... org malaysia ni suka sgt jaga tepi kain org kot... sbb tu la ssh nak naek... yg tau, dok tuduh org tu, tuduh org ni... diri sendiri pon entah kemana aja...

maaf jika terlalu kasar... komen ni ditujukan bukan untuk awak... tp untuk pembaca2 laen... sbb sy ade terbaca komen yg tidak menyenangkan td....

minta maaf kepada semua....

saudara saudari ku sekalian,

tolonglah fahami betul2 apa itu freemason dan illuminati sebelum anda bulat2 menghakimi post en. hannan ini.

apa yang saya faham, en. hannan cuba memberi kita maklumat bhw dunia kini sedang menghampiri akhir zaman di mana tanda2 kemunculan dajjal semakin jelas. adalah sangat penting untuk anda luangkan sedikit masa untuk memahami apa agenda illuminati dan freemason supaya anda faham apa yang cuba en. hannan cuba sampaikan. again,saya cadangkan The Arrivals sebagai bahan tontonan yang bermanfaat untuk anda memahami freemason dan illuminati.

Saya sendiri hampir habis menonton The Arrivals. Walau masih ada bahagian yang saya keliru, namun sekurang2nya, saya faham apa yang cuba disampaikan oleh saudara hannan. yang pasti, mesej dia bukanlah supaya anda dilarang memakai baju merah, larang anda guna simbol segitiga dan segala macam larangan yang mengarut2 seperti yang sebilangan anda fikirkan. tolong jangan buat diri anda kelihatan bodoh dengan komen sendiri.

yang paling jelas, AJL mungkin satu petanda jelas yang dajjal dan tenteranya semakin hampir dengan kita hinggakan kita tidak merasakannya walau sedikit pun. apatah lagi, medium yang mereka gunakan adalah medium yang kita semua amat sukakan sekali - muzik. AJL mungkin medium merupakan tanda kedatangan mereka di sini, negara kita. Wallahu'alam. Rasanya, mereka di sini telah sekian lama.

Kepada mereka yang tidak nampak apa masalahnya dengan hal ini, saya doakan semoga anda dilindungi daripada fitnah dajjal. Kerana sekurang2nya bagi mereka yang aware, mereka mungkin tahu mengelakkannya. Bagi mereka yang tidak tahu, bagaimana pula?

May Allah bless us. Amin.

salam...untuk makluman saudara, blog http://www.holywar-efairy.blogspot.com sudah tidak wujud lagi. saya amat terkilan kerana saya merupakan salah seorang peminat blog tersebut. penutupan blog tersebut mungkin daripada pihak yang tidak berpuas hati dengan pendedahan-pendedahan di dalam blog tersebut yang amat memeranjatkan..saya rasa saudara juga mungkin boleh mengagak siapa dalang di sebalik penutupan blog tersebut..tq..

Salam'alaik tanpa nama di atas..

terima kasih kerana merungkaikan kebingungan di kepala nih..
patut la dari aritu cari x jumpe2..

da agak da mst kena hack.
bukan sekali ni FOM kena.
saya pasti FOM pasti akan bangkit kembali..
doa kami sentiasa bersama kalian...

en.hannan, kalo ada up-date pasal FOM maklumkan ye,

hmm... FOM x nak wat majalah ke?
hehe...

Syabas dik...satu usaha yang murni membantu membuka semua minda umat2 Islam kat Msia yang dah lame alpa dan leka ....... percaya semua yang di pentas itu pun kurang arif dengan apa yang diri sendiri persembahkan........ teruskan usaha membongkar rahsia2 ini......

Saya baru sahaja mengunjungi Istanbul Turkey...yang merupakan sebuah negara Islam...ketika bersiar2 saya memerhatikan hampir keseluruhan bazar menjual aksesori atau perhiasan rumah yang mempunyai 1 mata...saya pun pernah bertanya kepada salah seorang jurujual mengenai keistimewaan mata satu ini...anehnye tiada seorang yang mengetahui dan cuma menyatakan bahawa itu adalah satu rekaan design sahaja....Mujurlah semua perhiasan rumah dan aksesori wanita bermata satu tidak saya beli...aneh sungguh...baru saya mendapat jawapan mata satu ini hasil dari bacaan di artikel blog ini...Syabas kerana mampu merungkai segala-galanyer.....teruskan ya...

OMFG!! You need to get a life!

Terpesong sungguh kepala hotak ko tu kan?
Punya la detail ko g mengkaji?
Mengaji qur'an lagi bagus la drpd nk mengaitkan benda2 yg tak ada kaitan ni.
Pastu pesongkan kepala otak org2 msia yang terima apa saja yg disuap.

Simpan la ko pny "conspiracy theory" tu.
No one buying it....except for org2 yg otak cetek.

saja baca blog nie,mengisi masa lapang... x nak bw kes ni ke mahkamah?? yelah fhm2 je la.... org melayu skrng sikit2 nak ke mahkamah....

bismillahirrahmanirrahim

dgn nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Pendapat saya hamba Allah yg lemah lagi hina ini.Seeloknya kita memperbaiki, aqidah, akhlak dan maruah umat islam.Selain daripada mengkaji theory kedatangan dajal.

Kalau ya dajal sudah pun menghampiri kita.Adakah kita sudah bersedia menghadapinya.Pada pendapat saya tak salah kita nak tahu pasal teori ni tapi yg penting kita tekankan pembaikan umat Islam.

Sebabnya kalau sekalipun tanda2 iluminati ini dihapuskan aqidah dan akhlak umat masih pincang bagaimana kita ingin menegakkan hukum Allah .

mengetahui teori ini untuk menyedarkan bahawa kita terleka ok.Tapi kita kena bingkas bangun perbaiki segala-gala kepincangan yg ada pd diri kita,keluarga dan insyaAllah masyarakat.Marilah kita berusaha apa yg termampu...

Wallahu'alam.
Hanya Allah yg lebih mengetahui

kepada anon2 di atas...jaga la bahasa anda...
tak salah penulis blog nak memberikan hujahan die...
pada saya...kebetulan atau tidak? itu kita tak tahu...yang buat mende tue dier tau...tapi kite yg melihat n yg tau info nie aware la...sekurang2nyer kite tau n sedar sekarang banyak mende2 menyesatkan...n mula tuk berubah selagi ada waktu...
lagi satu...orang msia bukannyer bodoh2 semuanye sampai nk terima bulat2 segalanye...ramai yg masuk universiti belajar tinggi2...semuanyer ble dengar n pikir sendiri...jadi jgn la mengutuk bangsa sendiri...

assalamualaikum wbt...
saya sokong dengan pendapat encik yang mengkaji semua benda ini...cuba fikirkan kalau seseorang muslim itu minat pada lambang palang (kristian) dan beliau memakai pakaian yang mempunyai lambang tersebut, tidakkah ia melambangkan dirinya seolah-olah penganut agama itu dan berminat dengan benda sebegitu???...kalau nak ikutkan minat, memanglah banyak yang manusia minat...perlulah selidik terlebih dahulu dan tengok pada hukum agama yang sebenar (Islam)...ia juga boleh mempengaruhi pemikiran kanak-kanak dan tidak mustahil suatu hari nanti mereka akan mengikut perkara-perkara itu... sebagai contoh ibu bapalah yang perlu menjadi teladan dan contoh yang baik kepada anak-anak mereka...kepada semua, pandanglah kehadapan, bukan kebelakang...jangan ambik jalan mudah dengan hukum-hukum agama...bukan semua perkara yang kita tahu...kalau nak diikutkan, belajar agama sehingga mati pun tidak akan habis dipelajarinya...maaflah ye kalau ada sesiapa yang tersinggung dengan kata-kata saya...ini hanya sekadar renungan dan perkongsian pendapat sebagai umat Islam yang prihatin...-bak kata nabil raja lawak, lu pikirlah sendiri-
wallahu'alam

assalamualaikum..
td dlm kelas lec ade gtau sy ttg ajl ni n bena yg berkaitan dan balik dr kelas terus sy buka laman web ini dan ats niat ingin mengetahui dgn lebih lnjut..
astgfirullahhalazim..terkejut sy bila dah dpt tgk segala persamaan yg ada..adakah semua 2 blaku atas tanpa kesedaran ataupun dsengajakan,,mungkin pereka pentas 2 trlalu taksub dgn budaya lain yg tnpa disedari boleh memesongkan akidah kita sbagai umat islam..

salam,

dalam klip video madonna tu betul ke ada 13 tangga? dan arah yang mereka tunjuk masa buat persembahan tu adalah kearah missy eliot, bukan tangga tersebut...

harap tonton dulu klip sebenar...persembahan mereka di MTV music award 2003...

inilah kita....

salam alaik....dlm dh jelas mcm 2...msih ade yg mngatekn sume ni sbgai kebetulan...hmmm,..

mcm ni la...pkre ni mmg telah disusun rapi oleh
golongan iluminati ni....wlpn rkyat malaysia n artis2 kt pentas 2 bkn pngikut iluminati ni,mereka sdg diperalat dlm keadaan mereka sndri xsedar...knpe???..sbb mereka ade pngaruh besar,apabila peminat amelihat idola nye memakai begitu,secare xlgsung peminat akn ikut jgk...apabila peminat dh ikut idola mereka,lame kelamaan budaya ni akn jadi serasi dgn masyarakat...ini pkre no 1....no 2 plak,ttg simbol,..mmg ketare ttg simbol kmpulan search 2,bkenaan dgn corak hitam putih,bentuk piramid,dua tiang dan
bilangan anak tangga..ia juga adlh 1 pkre yg mmg disengajekn....knpe????kerana kmpulan syaitan ini nk kite biase dgn sume simbol2 tu...secara zahir,mmg kte tgk remeh,..bak kate org,'ala simbol je,bkn ade ape2 pn'...mmg btul,mmg simbol je....tp,ia btujuan utk mmbiasekn kte dgn simbol 2.....

jadi....ape kaitan yg no 1 dgn no 2 td????

utk membiasekn kte dgn pkre 2,utk sebatikn jiwe kte dgn pemahaman2 spt "kebetulan" ini....

KENAPA???????

kerana apabila tiba masa utk kumpulan syaitan tersebut MUNCUL secara terbuka dlm dunia n kehidupan kite satu masa nti....kite tidak akan berasa janggal,kita tidak akan berasa pelik...atau merasakn ini adalah 1 ancaman....

KERANA APA????

kerana kita dh sebati dgn simbol2 n tanda2 mereka...sehingga kite mngatakan kemunculan mereka adalah....KEBETULAN.........

WALLAHUALAM.....

assalamualaikum..
Tahniah kepada saudara danterima kasih kerana menyedarkan saya dan ramai lagi umat islam yg hampir tenggelam dgn tipu daya duniawi..Umat islam kini memang sedang diperangi minda dan akidah oleh musuh2 islam tanpa kite sedari,banyak dan terlalu banyak pengaruh2 yg telah pun menyerap akal dah akidah umat islam.memang seharusnya kite perlu berhati2 jgn terlalu bangga dgn perkembangan era yg semakin maju dan canggih kerana lebih banyak keburukan dari kebaikan.terutamanya yg merosakkan aqidah..memang payah nak kawal semua ni dari kehidupan kita semua tetapi dgn artikal2 kesedaran seperti yg saudara buat ni dapat memberi kesedaran kepada kita yg tak tahu.
Ramai yg tak faham lagii bukan maksud tak leh pakai baju merah atau kotak2..tetapi yg digambarkan disini adalah pengaruh unsur2 kekafiran telah menyerap masuk sehingga jelas di sini berlaku dalam satu majlis.Yg ingin dijelaskan disini adalah dalam satu majlis tersebut telah menampakan unsur zionist bermakna yg kita tak nmpk dan selainnya adalah pasti banyak lagi unsur2 tu telah menyerap minda dan telah menjadi pegangan org2 kita..waAllahua'lam...

Semoga saudara akn terus menyedarkan kami dengan kebenaran dan kenyataan.kerana zaman kini terlalu banyak perkara yg menyesatkan umat..sangat2 seram dan menakutkan lagi2 nak membesarkan anak2 kita sendiri.

xpakai tudung pn boleh cerita pasal agama?

masih ada yg tidak faham kena tutup aurat..

org pompuan xpakai tudung..xde yg kisah pn..ke dh sebati?kebetulan?

sbb org dh mule memikirkn yg pkre ni xde pape
walhal ianya adlh bedose....

kesimpulannye...org 2 dh sebati dgn budaye xpakai tudung....ianya bkn kebetulan...ttpi kurg didikan...

kurang didikan apa nye?bg komen reti plak,siap cite pasal agama..sentuh bab aqidah lg..bukan ke kira berpendidikan...?

didikan agama la.....tah ape2...

tgk arival la...tgk i2 la,tgk ini la....xyh 2 sume....

sje je ko nk menafikan.....dlm al-quran kn dh jelas...

lagi mau pusing kaaa....sume org bleh bpendidikan

tinggi,tp xsume org bpndidikan tinggi fhm ttg agama....pebende la...akal cetek btul....

kena pakai tudung pn mau brpndidikan tinggi ka?

biar la die xmau pakai tudung..kite sesama dpt dosa..baik yg suka pusing,akal cetek atau pn yg lurus..kite share yea..
cite mcm arrival tu dh berkurap la..cume geng2 noreagaaa sampai kn dlm bentuk video..yg memudahkan kite faham..
zaman aku dlu,dsmpaikan dlm bentuk buku2 @jurnal..tp kena pandai carik la..ada kedai2 buku kt K.L jual underground item dari porno sampai la ke agama..tp kena pandai carik la..
ok ni ha link yg aku share..amik ni..

http://kumanddie.blogspot.com/2009/06/kompilasi-asia-finest-imam-mahdi.html

org kalau dh keras ati nk kate dy btul...ckp cmne pn xgune...lantak la,padahal bkn xtau yg xpakai tudung 2 haram hukumnye...biar dy rse nti,sehelai
rambut dy org tgk...1000taun kne bakar kt api neraka....sndri mau igt la,ckp byk xgne...nk buat,buat je...xnak sudah....sndri yg tanggung,...
ps2,org yg trase dgn ape yg aku tulis ni msti ckp.."kubur lain2,pndai la jge hal sndri"...aku dh masak dh.....lantak korg la...

'kubur lain2,pandai la jge hal sendri'..kite tukar nak..'Tuhan lain2,pandai la jge hal sendri'....bleh?

insaf lah
sapa tak pecaya memang bodoh!!!!!!!!!!

cmne org nk caye?abih dok maki je..insaf kn diri supaya XMAKI org dlu..bru betul kn org lain..

assalamualaikum....
urm....tak sgka benda cm nie bleh dipandang mudah sesetengah pihak..
tapi sy bukanlah org yg bijak tentang perkara2 melibatkan freemason sumer nie..cuma apa yg sy nmpak, jelas skali penggunaan unsur2 ini smakin berleluasa.
mulanyer mungkin tak perasan..tapi biler penulis2 blog seperti anda mengemukakannya, baru terbuka sket minda dan mata ni,
terima kasih sgt2 coz bagi info yg berguna..

Tahniah kpd saudara dgn kajian yg amat menarik utk dikaji dan difikirkn oleh umat islam. diharap saudara dpt trus mbuka minda ttg dakyah mereka ini yg terang2 tujuannya utk mghancurkn umat islam pd hari ini.. Sy ingin tanya pendapat saudara pula. kalo kita lihat gerakan freemanson ini merupakan salah satu gerakan pihak yahudi utk menguasai dunia. Tp bagaimana pula tindakan org islam pula? adakah kita hanya duduk diam saja. Sy ingin saudara kaji pula ttg gerakan islam yg berada di Indonesia (Maahad Az zaytun). Adakah gerakan ini benar2 ingin mperjuangkn umat islam di dunia masa kini. Sila beri komen anda. TQ

....sy terkilan dgn sesetengah umat islam malaysia..anda kata ini sume kebetulan? mungkin anda antara orang2 yng tidak mengkaji sejarah berkaitan rancangan yahudi sejak mereka tewas perang salib...nabi s.a.w. telah jelas mengatakan mereka (orang2 kafir) adalah musuh yng jelas dan seanntiasa akan cuba merosakkan kita seperti syaitan...masih berkata sume ini sekadar kebetulan? anda tidak dapat terima kenyataan ttg kita sekarang berada di akhir zaman? anda tidak percaya akan ramalan2 nabi s.a.w ttg akhir zaman? tepuk dada tanya iman kita....banyak2 la mengkaji ayat2 quran dan hadis...ada yng bg komen kpd penulis di atas suruh baca quran..adakah quran sekadar utk dibaca? jika ya,itu cuma anda yng mengatakan sume ini kebetulan...dalam quran,terdapat byk panduan utk melindungi dan mendedahkan siapa dan apa tindakan mereka kpd orng islam..jgn persoal teori orng lain kerana sume ini BUKAN KEBETULAN..tp, mereka meracuni fikiran anda yng lemah membuatkan anda mengatakan....SUME INI KEBETULAN..anda terpedaya..wallahu'alam

tengok la filem national treasure 1&2 ada selit ttg freemanson ni

salam..
byk btul komen, byk btul pndangan korang.. so aku ade pendapat aku sendiri ler..

setelah aku bc satu persatu pendapat korang aku tertarik ler dan terfikir sesuatu..

ramai org perkatakan ttg illuminati, freemason dan konspirasi..itu dan ini..cmne dorg meresap dalam pemikiran seseorg..korg tau perkara ni berunsur negatif tp korang stil nak mnegetahui n mendalami pasal ni lagi..

korg semua pernah terfikir dari sudut laen x, mayb ini pn adalah 1 lg konspirasi dorg utk mengalih perhatian dan pmikiran korg semua.. cuba bygkan cmne dorg mengolah perkara ni jd menarik utk korang amik tahu dan mengkaji lebih mendalam berbanding korang abihkan masa megkaji cabang2 ilmu islam..

secara jujur, mana korg lebih berminat berkaitan illuminati ni ker or ilmu2 y bkaitan ngn islam.. berapa lama masa korg habiskan untuk kedua-dua pekara tersebut? y mn lebih korg berminat..

aku xckp pe y korg semua bincangkan ni slh tp juz fikir dari sudut laen pulak ler..

kalo salah aku minta maaf ini juz pandangan aku jer...

...nampaknye masih ramai yg xnk ambil pusing sl benda nie..maaf klw aku kta, umat Islam hari nie mkin sesat..konsert mcm ajl yang bercampur laki dan ppuan tnp mahram dh mmg sah2 haram..xjga btas pergaulan langsung, dengan aurat yg terdedah..maka berdekah2 gelak tawa syaitan krana berjaya memesongkan umat Islam..
Sedarlah, kita sedang dipermainkan..teguhkan akidah kita..kita pemimpin untuk massyarakat akan datang..kalau kita sndiri hanyut dengan keseronokan dunia, macam mn nk pastikan anak kita masa depan akan jd Muslim yg baik..
jgn asyik menuding jari menyalahkan org lain..salahkan diri sendiri..apa peranan kita sebagai khalifah..
Muslim sekalian, jgn ayik mmaki dan mencaci yg salah..si dia tidak menutup aurat, tegur dgn cara yg baik..doakan dia..tetapi penerangannya dapat diterima..terimalah katanya andai itu satu kebenaran, bukan mempertikaikan siapa dia..
jgn pentingkan diri..doakan semoga setiap insan diberikan hidayah dan ditambahkan ketaqwaan..
marilah kita bersama2 memperjuangkan agama Islam tanpa mengira bangsa..agama lebih penting..buangkan isu remeh yg melemahkan umat Islam..tolong jgn bergaduh sesama Muslim..bangun dan berjuanglah..

mungkin betul.. tetapi ade sedikit yang aku nak pertikaikan, yang psal video tu, yg oscar 2008 tu, asal pkai bju merah je iluminati tuh, saye pun salu pkai warna merah.. yang lain tu ok lah, tpi video tu x sesuai kot ltak kat cni....

http://www.youtube.com/watch?v=ggrM2kysQ8o

lihat dokumentari tersebut : MISTERI SETAN dr 1 smpai abis

aslmkm. mula2 abg kate bukan kebetulan. pastu tetiba abg kate kebetualn lak. kenapa? abg diugut?

Ugut?

tidak, sy kata kebetulan selps sy menafikn ia berlaku secara kebetulan itu sbb saya telah mendengr sndiri apa yg artis2 tu katakan..

bila tiba masanya,pada suatu mlm akan turun dari langit satu objek yang mungkin anda pernah lihat rupa dan bentuknya...bersamanya ia membawa perkara yang amat dahsyat iaitu...KEGELAPAN DAN KEJAHATAN yang tak dapat di gambarkan...bersedialah wahai saudara2 ku...

assalamualaikum..

sjak kebelakangan ini, sya kerap melihat pelajar2 memakai beg yg bwarne hitam putih(berselang-seli) mirip seperti yg ditunjukkan di atas.. adakah itu fashion atau sebalik nye???..

adakah artis di Malaysia telah menjadi ahli freemansons?

Alhamdulillah kerana ramai telah sedar tentang kewujudan freemason dlm Malaysia.

Tips ttg tindakan freemason, mereka akan meninggalkan sedikit petunjuk kepada setiap pergerakan mereka untuk mencabar kuasa Allah.

Nabi Muhammad menjawab "ia akan datang dari timur" lebih dari tiga kali. Ini menjawab soalan para sahabat Baginda ttg kemunculan Dajjal dari timur memalui fitnahnya.

Yakni Seluruh dunia akan menyaksikan fitnah terbesar akan keluar dari timur...

Malaysia di mana ya??? jeng...jeng...jeng

Alhamdulillah kerana ramai telah sedar tentang kewujudan freemason dlm Malaysia.

Tips ttg tindakan freemason, mereka akan meninggalkan sedikit petunjuk kepada setiap pergerakan mereka untuk mencabar kuasa Allah.

Nabi Muhammad menjawab "ia akan datang dari timur" lebih dari tiga kali. Ini menjawab soalan para sahabat Baginda ttg kemunculan Dajjal dari timur memalui fitnahnya.

Yakni Seluruh dunia akan menyaksikan fitnah terbesar akan keluar dari timur...

Malaysia di mana ya??? jeng...jeng...jeng

sy sgt suka mendengar lagu Asma Allah nyanyian sami yusuf..video klipnya menyedarkan sy bhawa bertudung atau tidak seseorg muslimah itu di dlm hatiya sbnrnya ttp ada Allah..sbb manusia biasa tak dpt mlihat apa yg ada di dlm hati seseorg, oleh sbb itu prlulah brsgka baik sesama kita..sy brtudung tp sy brkwn dgn semua..tak kira mcm mana org itu..dari yg berpendidikan agama tinggi hinggalah yg ke kelab malam..dr pngalaman sy, kwn2 sy yg clubbing itu kbnyakannya memiliki hati yg baik, mksudnya tidak pernah menyakiti hati rakan2, tahu mghormati diri dan hak org lain..kdg2 yg bertudung labuh plk yg terbalik..mmiliki kata2 yg kasar dan sinis, pandangan yg mnjeling..sy jadi pelik..tp bukan semua begitu..hanya sesetengahnya shj..tu mnunjukkan manusia ni takde yg perfect..kdg2 satu part da ok tp part lain plk tak ok..jd kita kna la saling menerima dan mendoakan..mudahan2 kita semua sama2 mndapat hidayah drpd Allah..bt rakan2 yg tidak bertudung dan dicemuh dlm web ni, jgn patah smgt dan rendah diri memberikan pandangan agama anda..sesungguhnya apa yg penting bg seseorg itu adalah hatinya..smoga dgn hati yg baik Allah akan mmberikan anda hidayah..siapa tahu kelak anda akan mnjadi muslimah yg lebih baik lg dr kami yg telah sedia brtudung ini..ssungguhnya yg baik itu dtg drpd Allah dan yg buruk itu drpd klemahan manusia sndiri.. wallahualam.

jgn biarkan emosi menguasai diri kita.. bertindaklah dgn akal fikiran..Allah mengurniai kita akal supaya kita dpt berfikir dan merenung setiap kejadian yg berlaku di sekeliling kita.. supaya kita dpt mmbuat pertimbangan dan tindakan yg sepatutnya..supaya kita dpt melihat hikmah yg tersirat di sebalik kejadian itu..krn setiap yg berlaku itu psti ada sebabnya..

haris says:
obviously ini bukan kebetulan.. yes, we can say its just random shapes.. yes we can say its just checkered floor.. and org2 yg telibat dengan AJL mugkin tidak mengetahui apa2.. tp if thats the case.. its more dangerous then having a mastermind.. why?? bcos it shows the effectiveness of the illuminati media propaganda..
example: sy melihat AJL dengan penuh kekaguman.. and let say i am a comitee dlm my school.. i like the AJL theme so much bcos its cool i nk my graduation day to be with tht theme.. secara x lgsng illuminati is spreading in my school..
they mission is obvious.. to spread the banner of the "one eye".. so when the false messiah comes.. he will smile and say "wow, bnyknye geng aku.. penyokong aku merata2" sedar or x sedar.. its an open club..

haris says:
sebenarnye.. walaupun kita tidak iktiraf diri sendiri sebagai pengikut dajjal.. tetapi illuminati sudah BERPUAS HATI jika kita mengikuti pattern mereka.. yes, x semestinye memakai beg checkered anda adalah illuminati.. yes, xsemestinye memakai baju lambang tengkorak anda adalah "the brotherhood".. xsemestinye berbaju merah kita adalah mason.. xsemestinye kita memakai salib kita adalah kristian? yes, yes and yes.. mmg terlalu bnyk lambang2 ni smpi menjadi kebiasaan.. tp thts the whole idea isnt it? the illuminati doesnt care kalau kita sokong dorg secara lgsng or xlngsg.. kita ngaku or xngaku.. kita suka tengkorak sbb kita mmg suka tengkorak ataupun kita adalah "the brotherhood".. they dnt care.. if u wear thier logo.. they already won.. thts the scary truth.. to spread the banner of the "one eye".. persoalanye.. what are we going to do about it?

YA ALLAH.....x sangkanya aq....x penah aq prasan pown....ish4...trok btoi...

xde yang kebetulan...selama 700 tahun diorang dah merancang perkara2 ni. sy nak share link
http://www.dinar-emas.com/vatican.html

Bunny berkata...

Allah juga menzahirkan kekuasaan ke seluruh 7 petala langit dan 7 petala bumi dgn mengukir namaNya dan Muhammad.

Begitulah kita mnusia yg mengukir atau menulis nama kita pd barang hak kpunyaan kita sndiri.

Islam juga menyarankan kita supaya menyebarkan syiar Islam dr segi identiti individu, personaliti, penampilan, pertuturan, perbuatan, corak kehidupan, dan byk lagi supaya mnunjukkan betapa bezanya kita dgn puak kafir.

Sama juga dgn iluminati, freemason, zionist, secret society...mereka mngukir/pamerkan simbol2 mreka pd tmpat2 yg mreka telah berjaya kuasai dgn jayanya dr segi politik, ekonomi, sosial, agama, dan lain2. Yg sedih golongan remaja skang sgt mudah terpengaruh dgn budya barat, tingkah laku syaitan adakalanya snggup menentang/mlawan jika ada pihak yg cuba mnegur ke arah kbaikan.

Bukan simbol yg kita takutkan tapi perancangan/pergerakan tuan empunya simbol tu yg kita takutkn kerana betapa cintanya kita pd ahli kluarga kita, sanak saudara kita, sahabat handai kita, serta jiran tetangga risau takut2 terjebak dgn perancangan dajjal.

Msuk di dlm hutan kita terbau najis harimau, bukan najis itu yg kita takutkn. Tapi kwujudan tuan kpd najis td di kwasan itu. Berkemungkinan tuan kpd najis tu sedang mmerhati/merancang/mnunggu utk membaham kita.

Ada 73 golongan pd akhir zaman hanya 1 golongan saja yg diterima Allah. adakah kita golongan yg 1 itu atau golongan majoriti 72 itu? dipercayai hanya golongan yg dterima Allah itu sajalah yg akan membantu Imam Mahdi dan Isa Al Masih dlm menentang Dajjal. Apakah nasib golongan yg 72 itu?

Ya kemungkinan besar artis2 tu tak sedar hal ini kerana kurangnya sifat ingin tahu dalam hal agama. Tidak hairan jika smua ini perancangan jahat dajjal.

Saya amat suka dengan kupasan2 serupa ini...wlupun kita tidak ada 'Discovery Chanel' utk kupasan serupa ini tp sekurang2nya individu2 seperti anda mengambil ineseatif yg bermakna utk dikongsi bersama.

Teruskan....

salam...

sepanjang saya mengikuti pelbagai komen2 yang diutarakan diatas saya dapat perhatikan ramai yang baru tahu apa itu freemason..

syukur ade segelintir yg dpt ambil iktibar dan xkurang jg yang ktuk n maki2..

jd kepada yg suke mengutuk diharap anda mmbuat kajian berkaitan freemason ini..baru anda akan tahu sendiri..

ingin berkongsi...

Alhamdulillah... brtemu jgak sy dgn golonggan yg mgkaji tntang freemason - t.q pd empunya bloc ini.. berani krn benar dan kebenaran. nampaknya ramai jga org kite yg ambil tahu psal freemason ni.
ade sape2 dlm bloc ni yg tahu ape kaitan nya 'banggunan pencakar langit' dgn freemason?
ingin tahu & brkonsi ilmu..... harap maklum

saya kata ini semua dirancang. takkan kebetulan pulak.
apa yang penting. jangan terlalu gila kan artis.
kerana artis ni manusia jgk sama macam kita.
akan mati.
mungkin artis2 tu tak tahu yang mereka buat tu ada kena mengena dengan freemason. tapi seeloknya, benda-benda ni semua kena amik tahu. supaya tak terikut dengan langkah dan godaan syaitan.
Senang cerita jangan pergi konsert la.
undi parti yang bagus. yang haram kan konsert.
yang haramkan AF.
sebab salah satu tanda kiamat ialah apabila ramai artis wanita.
malaysia dah ramai dah.
wallahu'alam.

pihak media sekarang mmg dah dijajah yahudi ..
benda yg baik selalu dianggap pelik dan salah..

tapi klw benda salah dan syaitan la yg sll ditunjukkan kat media ni

sbb tu la org islam ( bukan melayu ) , ramai yg mcm islam pada nama je

hish

xder nyer kebetulan,kalu satu dua x per lagi,byk sangat masalhnya bukalah mata,media tempatan pun dikuasai ejen2 setan ni,artis2 ni pun mungkin tak sedar aper yg berlaku kerana mereka cuma puppet.

for newbies yg nak tahu pasal freemason gi page fb berikut;
Anti freemason Malaysia
Anti Freemason & Illuminati

terima kasih keatas perkongsian saudara mengenai bukti-bukti yang berkemungkinan diplot untuk menyamai pergerakan freemasonry. Memang, imej-imej yang dipaparkan ada kemungkinan sama tetapi adakah ini disengajakan? Sekiranya ya, maka saudaralah yang terbaik kerana mengetahui perkara-perkara sebegini.

Persoalan utaam saya,
kenapa para siswazah seperti saudara ini, yang mempunyai kurniaan intelek tinggi, mampu merungkai mesej-mesej tersirat yang berlaku disekeliling, sama ada disengajakan atau tidak tetapi tidak mampu mengatasi masalah yang jelas ketara berlaku, terutamanya di kalangan umat Islam sendiri, yang mana terang-terang menentang ajaran suci Islam sendiri. Kenapa tidak, kes-kes seperti membuang bayi, sex sebelum kahwin, dadah dan sebagainya, tidak pula dirungkai lebih dalam?

Lebih teruk lagi, para siswazah seperti saudara ini, tidak segan silu mengatakan mereka-mereka yang memakai logo atau kod yang menyerupai pergerakan laknat, ejen syaitan dan memuja syaitan tetapi tidak pula anda mengelaskan umat-umat Islam sendiri yang menentang ajaran Islam yang suci secara terang-terangan.

Terlalu banyak untuk diperkatakan tetapi yang sering berlaku termasuklah mereka yang tidak mengenali solat 5 waktu, malahan sepanjang hidup mereka tidak pernah menjejak kaki ke masjid pada hari Jumaat, tidak berpuasa, membeli nombor ekor, mencuri, merogol... Terlalu banyak untuk diperkatakan.

Sekali lagi, pada pendapat saya melalui pengalaman yang sangat tebal dan banyak, memerhati individu-individu seperti saudara, penulisan sebegini hanyalah publisiti semata-mata. Saudara mungkin mahu nama saudara dikaitkan dengan penemuan terhebat di zaman ini, mengenai freemansory atau apa sekalipun, namun sedar atau tidak, saudara hanyalah menjahanamkan bangsa sendiri dengan memberitahu seluruh dunia, kita, warga malaysia juga turut terpengaruh dengan pergerakan-pergerakan laknat. Terdapat banyak cara yang lebih afdal untuk 'mengingatkan' mereka-mereka ini, cara yang lebih baik, tanpa perlu mengaibkan mana-mana pihak termasuk saudara sendiri.

Minta maaf sekiranya ulasan ini terlalu panjang (malahan belum siap lagi sebenarnya) tetapi ingatlah sekiranya kita terlalu 'mengambil berat' tentang perkara-perkara yang tidak sepatutnya, maka kejatuhan yang amat teruk sudah pasti. Janganlah kerana sibuk memerhati semut di seberang sungai, mati dipijak gajah didepan mata sendiri

ISU FREEMASONARY ISU AQIDAH!!

Di Youtube ada dibongkar tentang Dewa 19 yg sgt berkait rapat dgn FREEMASON sama seperti apa yg anda lihat di atas..sgt b'kait rapat!! Semak tajuk ini di laman youtube :

- Dhani Dewa dan Yahudi

bukti illuminati sedang mempersiap perang besar

http://drnoproblem.blogspot.com/2010/09/bukti-illuminati-mempersiap-perang_22.html#comments

Assalamualaikum... terlebih dahulu mohon shared.. ya.. sya mmg sudah lama tidak membaca/melihat/mendengar mengenainya.. atau yg berkaitan the arrivals.. kerana kesuntukan masa dgn bekerja..

sya hanya sekadar membuka images aidiladha.. trus msuk ke sini..
Bersyukur sgt.. dpt menjumpainya.. agar ia dijadikan renungan utk sya.. dan rakan2 sya di fb.. coz..

ramai yg telah mengikutinya slps sya mencuba utk memaparkan bebrape kisah the arrivals.. pasti utk slot ini rmai yg akan terkejut.. trima kasih atas perkongsian..

sgala yg baik itu dtg dr Allah.. yg buruk itu dr kelemahan sya sendiri.. wassalam.. duha.

Assalamualaikum saudara penulis blog,

Saya ingin meminta bantuan saudara untuk melihat klip video Siti Nurhaliza berjudul Cinta Ini. Saya merasakan ada 'sesuatu' di dalam klip video tersebut, lebih-lebih lagi judul album beliau adalah 'Lantera Timur'. Since Lantera is interpreted as lantern, it can be loosely interpreted as Star also (read: East Star).

Harap dapat ulasan bernas saudara.

Assalamualaikum

FREEMASON ADALAH MUSUH SEBENAR UMAT ISLAM..SEDARLAH UMAT ISLAM ,KAJILAH TENTANG PERTUBUHAN FREEMASON..KELAK KAMU AKAN TAHU MENGAPA ZIONIST MAHUKAN AL-AQSA..TANGGUNGJAWAB KITA SEBAGAI HAMBA ALLAH... sekarang ini masih ramai lagi UMAT ISLAM di MALAYSIA YANG MASIH TIDAK TAHU TENTANG FREEMASON.

semua kejadian tiada kebetulan....ia nya sudah ditentukan.. bukti semua sudah ada..hafal lah surah al kahfi 10 awal 10 akhir untuk perlindungan dari tipu daya dajal..baca setiap kali selesai solat.. "Sesungguhnya tidak ada fitnah (kerosakan) di muka bumi yang paling hebat selain daripada fitnah yang dibawa oleh Dajjal. Setiap Nabi yang diutus oleh Allah SWT ada mengingatkan>kaumnya tentang Dajjal. Aku adalah nabi yang terakhir sedangkan kamu adalah umat yang terakhir.... Dajjal itu tidak mustahil datang pada generasi(angkatan) kamu. Seandainya dia datang sedangkan aku masih ada di tengah-tengah kamu, maka aku adalah sebagai pembela bagi setiap mukmin.. Kalau dia datang sesudah kematianku, maka setiap orang menjaga dirinya.Dan sebenarnya Allah SWT akan menjaga orang-orang mukmin.

sila lihat youtube..'Anda buatlah keputusan sendiri selepas melihat video ini (part 1)...Anda buatlah keputusan sendiri selepas melihat video ini (part 2)

Assalamualaikum Saudara/ri Ku Semua...
Kenapa Pemikiran Umat2 Islam Malaysia Ni Cetek Sangat ???
Owner Blog Ni Buatkan Article Mcm Ni..
Untuk Menyampaikan Sesuatu Infomasi Yg Amat Berguna,
Yg Memberi Kita Ilmu Dan Kefahaman Tentang Ape Itu FREEMASON..

Bagi Ku Article2 Macam Ni Xkan Menyesatkan Semua Org..
Allah s.w.t Memberi Kita Akal..
Jadi Fikir Lah Yang Mana Elok YAng Mana X Elok..

So Think Positive La..

"Sekiranya Penilaian Dibuat Berdasarkan Apa Yang Kita Lihat Malalui "PENAMPILAN",
Pada Zaman DAJJAL,
Kamu Akan Tersilap,
Kamu Akan Tertipu..
Kerana "REALITI" Adalah Bertentangan Dengan "PENAMPILAN"

P/S - Nilailah Seseorang Dari Dalaman/Realiti Bukan Dari Luaran/Penampilannya.."

Subhanallah...

Ya Allah, Janganlah KAU pesongkan diriku setelah KAU memberi hidayat mu padaku.

Itulah yang aku pohon setiap hari selepas solat 5 waktu. Saya akui saya seorang yang amat lalai dalam megerjakan apa yang di suruh oleh Allah swt dan Rasulullah selama ini. Dan Alhamdulillah, Allah masih sayangkan saya dan memberikan petunjuk dan hidayahnya pada saya yang mana saya sedang sedaya upaya saya untuk kembali menjadi hamba yang lebih bertawakal dan beriman kepadaNYA.

Artikel-artikel seperti ini memang amat berguna pada kita agar kita sentiasa berwaspada atas sebarang perkara yang boleh melalaikan kita. Kita tidak tahu apakah cara2 syaitan yang hendak memesongkan akidah kita(terutama orang yang jahil macam saya ini)supaya terus melupakan ALLAH. Jadi untuk memastikan akidah saya sentiasa terpelihara, saya melakukan apa di suruh dan meninggalkan apa sahaja yang telah diharamkan. Marilah kita sama-sama berdoa agar tidak akan terpengaruh dengan hasutan Dajjal apabila tiba masanya nanti. Apa yang saya inginkan cumalah satu,mati dalam keadaan yang beriman kepada agama ALLAH yakni Agama Islam. Janganlah kita berdebat tentang perkara-perkara sebegini sesungguhnya Dajjal pasti akan datang untuk menghasut seluruh umat. Apa yang perlu kita lakukan adalah berdoa agar kita tidak tergolong didalam golongan-golongan yang dapat diperdayakan oleh Dajjal.

Artikel seperti ini amat berguna untuk kita sentiasa mengingati dan sentiasa mempertingkatkan keimanan kita kepada ALLAH swt.

saya nak ucapkan terima kasih lar pada semua kerana sudi berkongsi maklumat...jika tidak saya sudah lama sesat..

satu penulisan yang baik sebagai maklumat kepada umat Islam di Malaysia.. sama ada ia suatu kebetulan atau memang agenda tersembunyi pihak2 tertentu, terpulang pada diri kita untuk menilainya.. kita yang dikurniakan akal yg waras perlu bijak memilih hiburan untuk diri kita. sekiranya iman sudah teguh ditanam di dalam setiap diri masing2, saya fikir tidak timbul masalah seperti ini.. pokok pangkalnya diri kita sendiri.. sama ada sudah lama sesat ataupun ingin menyesatkan diri.

sekian..terima kasih.

Apa boleh aku kata artikel ni BULLSHIT...sori laa tapi semua bentuk ni telah ada sebelum kita ada n Tuhan sendiri yg ajar pd Adam semua benda2 ni..illuminati ke freemason ke pd aku bullshit..aku pkr kalo ko tulis psl sejarawan Islam dulu2 lg bagus la dei..kalo nk dakwah pegi ikut jemaah laa wei

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 228   Terbaru› Baru»

Catat Ulasan

Pada pendapat anda?

Perjalanan

Tembusi Petra, Jordan Slideshow: BenTaleb’s trip was created by TripAdvisor. Create a free slideshow with music from your travel photos.
Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."[Riwayat Muslim]. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." [Riwayat al-Tirmizi]. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]. Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.