JTR mengalu-alukan tuan puan untuk membaca tulisan dalam blog ini bagi manfaat tuan puan
Photobucket

Isnin, 19 April 2010

Freemason Hanya Teori Rekaan?

Posted by Abu Hannan On 10:29:00 PTG 14 comments



Freemasonry, satu gerakan haram di sisi Islam. Kewujudannya bagi menunggu kedatangan al-Masih al-Dajjal. Oleh itu mereka berusaha menukar pusat pentadbirannya ke sekitar negara-negara teluk arab. Berusaha untuk melenyapkan jatidiri umat manusia supaya sama seperti apa yang mereka katakan goyim (manusia lembu). Kumpulan yang bernama al-Masuniah dalam Bahasa Arabnya kini menjadi dominan diseluruh dunia hasil dari kelemahan pemimpin-pemimpin Islam. Tetapi kewujudannya masih diragui oleh sebahagian yang tidak mempercayai, katanya ia hanya sebuah teori konspirasi yang tidak boleh dipercayai. Sejauh mana kebenaran ini?



JTR mengajak semua pengunjung Jejaki Tinggalan Rasul untuk menonton video ini bagi menambah keyakinan kita bahawa musuh kita sebenarnya wujud dan berbahaya. Disampaikan oleh TG Haji Abdul Hadi Awang.


(ourosboros yang dipercayai gerakan freemason)












Semoga Allah menjauhkan kita dari fitnah al-Masih al-Dajjal.

14 Komen:

Dia tahu apa itu Gerakan Freemason ... tapi, bersekongkol dengan agenda Freemason ... malah mendewakan pejuang Freemason ..., Allah berikan dia ilmu, tapi tidak sedikit pun mata hati untuk melihat ...

sebagai umat ISLAM.. kita wajib menyokong parti ISLAM!! TAKBIR!!

parti islam hanya mengambil kesempatan je ......bukan cam UMNO terang2 pencacai yahudi

parti islam k m'sia byk munafik dr pejuang isalm sbnr..hrm di hll kn..

islam bukan parti...ingat 2..islam adalah pegangan agama n kepercayaan...jgn mempolitikkan islam..islam menyuruh kt berbaik2 dengan bukan islam...bkan menyokong n menghalalkan ape yg haram...np berbaik sesama islam haram ttpi berbaik dgn bkan islam xharam? renungkan semua perbuatan yg terpesong..walaupun kt hya manusia biasa byk berbuat kesilapan ttpi knpa kt tdk berusaha ke arah kebaikan?

kepada tanpa nama di atas, komentar anda seolah2 anda ingin mengasingkn politik dari Islam. Apapun saya memhon maaf jika yg salah faham...

Apa yang penting ialah 'Islamkan sistem politik kita'. itu yg paling penting!

Cadangan: Sila fahami tahalluf siyasi, boleh didapati pembacaannya itu dalam kitab2 politik Islam atau Siasah Islamiyah berkenaan kenyataan anda mengena kerjasama dgn bukan Islam..

gerakan ini sprti vrus. x nmpk tp brbhya

kpd komen yg pertama, jgn hanya pandang sekali imbas lantas membuat kesimpulan....percayalah he is bigger than that...nama pun ahli politik...umpama komander di medan perang jugak, kenalah ada taktik dan strategi untuk menang..

kesilapan politik di Malaysia ialah tidak menekankan perpaduan Islam.
yang seorang tu tuduh yang ni meliwat.
yang ni tuduh yg tu mempunyai urusan dengan israel.
lama-lama, Islam makin hilang.
tidak ada satu parti pun yang boleh dikatakan tulen dalam memperjuangkan Islam.

berkata satu parti itu hendak mendirikan 'negara Islam', dapatkah konsep ini dijalankan apabila parti itu & rakan2nya menjadi kerajaan, di mana kebanyakan ahli parlimennya orang kafir?
dapatkah perlembagaan dipinda dalam keadaan begitu?
encik rocket sudah lama membantah 'negara Islam'.

kesimpulannya, umat Islam hendaklah bersatu untuk melawan anasir-anasir jahat di luar sana seperti freemason, illmunati dan sebagainya.

"biar keris dan bulan dibubar, asal Islam gah di muka bumi Malaysia ini"

Jgan samakan cmpurkn Islam dgan politik.

"islam bukan parti...ingat 2..islam adalah pegangan agama n kepercayaan...jgn mempolitikkan islam..islam menyuruh kt berbaik2 dengan bukan islam...bkan menyokong n menghalalkan ape yg haram...np berbaik sesama islam haram ttpi berbaik dgn bkan islam xharam? renungkan semua perbuatan yg terpesong..walaupun kt hya manusia biasa byk berbuat kesilapan ttpi knpa kt tdk berusaha ke arah kebaikan? "

saya setuju dgan dia. saya bkan di pihak mna2. tp saya benci bila org berbahas ttg politik mencampur adukkan islam. islam itu suci. pikir2 kn ya.

saya stuju dgn penulis..
idea memisahkan islam dari politik adalah 1 drpd agenda yahudi padahal sbnarnye politik dan pentadbiran adalah sbhagian dari islam dan perlu berpandukan islam..
bila kita berpolitik untuk islam maka kita mmperjuangkan islam..
ISLAMKAN POLITIK KITA!

ya islamkan politik adalah satu idea yang terbaik namun kita kena paham sebelum apa2 pun perlu ada penyatuan dan persefahaman, maaf klu teman kurang arif. teman melihat dua2 politik bangsa kita terlalu jauh ideology mereka..tapi ada satu persamaan antara kedua antara kedua2 parti ini.. iaitu agama dan bangsa, teman berpedapat bahawa dua2 pihak harus terbuka hati untuk menerima saudara sendiri.. bukankah kita islam? memilih salah satu bukan jawapan terbaik. jadi pada pendapat teman perlu ada satu pihak nuetral yang mampu menyeru kembali dua parti saudara saudara islam ini..teman berdoa agar bijak pandai seperti kali yang mempunyai pengaruh mampu membentuk ikatan baru ini isyallah

pertama sekali,harus dibezakan antara perjuangan tersebut untuk bangsa atau pun agama?
which one come first?
of course la ntok agama..
sbgai contoh,kita lihat saudara2 islam kita dari bangsa lain..siapa mahu membela dikala mereka susah?bangsa2 mereka yg masih kafir sudah tntu mnolak stelah mereka memilih islam..
jadi,kita sbgai umat islam tidak harus melihat bangsa sbgai perjuangan..kerana perjuangan ntok bangsa tidak akan mmbawa ke syurga..melainkan perjuangan ntok agama Allah yg suci ini...
1 pihak harus sedar akan hal ini..

Catat Ulasan

Pada pendapat anda?

Perjalanan

Tembusi Petra, Jordan Slideshow: BenTaleb’s trip was created by TripAdvisor. Create a free slideshow with music from your travel photos.
Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."[Riwayat Muslim]. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." [Riwayat al-Tirmizi]. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]. Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.