JTR mengalu-alukan tuan puan untuk membaca tulisan dalam blog ini bagi manfaat tuan puan
Photobucket

Sabtu, 3 Oktober 2009

Muhasabah untuk semua masyarakat & pemimpin dunia .

Posted by Abu Hannan On 11:15:00 PG 3 comments

Dunia Menangis Lagi
tanda Dunia sudah Hampir Tamat, Kemurkaan & Ujian Dari-Nya


Saya mengetahui berita bencana alam yang semakin tidak menentu dan terjadi secara berturut-turut dari malaysiakini. Agak mengejutkan apabila tsunami juga telah terjadi untuk kali ke-2 selepas tsunami di Acheh beberapa tahun yang lepas. Kepada American Samoa, Padang Indonesia & Filipina, salam takziah dan selamat bermuhasabah dari saya.

Se
bagai seorang muslim, saya merasa bertanggungjawab untuk mengajak kalian melihat kebelakang sebelum bencana ini terjadi. Saya percaya bahawa bencana alam ini bukan sahaja dek kerana dunia sudah semakin tua, tetapi tanda kemurkaan Allah dan ujiannya kepada umat manusia supaya tidak terus leka. Saya juga bersedih bila melihat ramai saudara-saudara kita mengharungi derita apabila beratus-ratus sanak saudara, sahabat handai, jiran tetangga telah mati akibat gempa bumi di Padang, Indonesia. Juga di Samoa dan Filipina. Ini tanda bahwa Allah ingin 'berkata-kata' dengan kita.

Muslim! tolonglah saudara semanusia kita, berdakwahlah dan janganlah lepaskan peluang ini untuk mengajak masyarakat dunia beriman dengan Allah dan Rasulullah s.a.w sebagai penyampai wahyu-Nya.

Muhasabahlah, muhasabahlah, muhasabahlah...










Allah ingin "berkata-kata" dengan kita!

3 Komen:

ya Allah..terasa sngat dri ini sering alpa dan leka...

saya pun sama..di mana ye tempat kita di akhirat kelak..syurga..???dreaming.. Neraka?? nauzubillah.. Ya Allah berikanlah aku petunjuk!

semoga kita ditempatkan disyurga Allah.. tapi Allah meletakkan syarat tau untk kesyurga-Nya. Pastikan kita memenuhi syarat2 itu...

Catat Ulasan

Pada pendapat anda?

Perjalanan

Tembusi Petra, Jordan Slideshow: BenTaleb’s trip was created by TripAdvisor. Create a free slideshow with music from your travel photos.
Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."[Riwayat Muslim]. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." [Riwayat al-Tirmizi]. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]. Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.