JTR mengalu-alukan tuan puan untuk membaca tulisan dalam blog ini bagi manfaat tuan puan

Isnin, 5 Oktober 2009

Ahmadinejad Yahudi?

Posted by Abu Hannan On 12:34:00 PG 49 comments


BUKA MINDA ANDA SEKARANG

Oleh: Abu Hannan Mohd Sufian Bin Talib
Al al-Bayt,Mafraq Jordan.
8.36 p.m | 4 Oktober 2009


Yahudi sebuah agama yang telah lama luput kebenarannya, Taurat bukan lagi kalam Allah azza wa Jalla tapi sebaliknya kata-kata dusta nista rabbi-rabbi yahudi yang lebih suka mengikut hawa nafsu mereka. Membunuh nabi dan rasul adalah hobi mereka, mencerca apatah lagi. Inilah sedikit perangai bangsa bangsat yahudi yang masih berkekalan sehingga hari ini, walaupun nabi sudah tiada, pengikut nabi pula dibunuhnya. Mereka menganggap bahawa bangsa yahudi inilah bangsa pilihan tuhan dan bangsa yang paling tinggi martabatnya berbanding bangsa-bangsa 'goyim' yang lain. Goyim bermaksud manusia lembu yang mana ia disifatkan kepada manusia bukan yahudi. Menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal, itulah kerja mereka. Sebab itulah, banyak ayat-ayat di dalam al-Quran, Allah mencerca mereka ini dengan kutukan yang dahsyat sekali.

Tahukah pembaca sekalian, gerakan sulit Illuminati? ini merupakan satu gerakan yang jarang-jarang masyarakat mengetahuinya. Merekalah sebenar yang mengawal segala pergerakan baik kerajaan, media, kesihatan dan sebagainya di dalam dunia ini sekarang. Ramai yang terkeliru bahawa Amerika merupakan Polis dunia, tapi hakikatnya Amerika adalah boneka yang digerakkan pergerakannya oleh gerakan sulit Illuminati ini. Siapa disebalik gerakan ini, dan apa tujuannya? Ya, soalan ini mesti berpusing-pusing diminda anda. Kebanyakan mereka yang menaungi gerakan ini adalah mereka yang berketurunan yahudi dan ianya boleh dikatakan membawa kepada keseluruhan ahlinya. Mereka menyebah tuhan mereka yang bernama "Lucifer" dan mereka terdiri daripada golongan-golongan elit yahudi yang mengusai sistem kewangan dunia, ketenteraan dan sebagainya. Apa pula tujuannya? Ya tujuannya adalah ingin mewujudkan sebuah Order Baru Dunia yang mana maksud ini ada diterjemahkan melalui wang kertas 1 USD, Novus Ordo Seclorum.



Order baru dunia ini adalah falsafah dan objektif yang ingin dicapai oleh mereka. Dunia hanya dipegang oleh sebuah kerajaan yang dipimpin oleh mereka sehingga seluruh matawang yang digunakan tidak lagi berbeza tetapi hanya satu. Gerakan ini masih lagi aktif dan ia terlalu aktif. Terlalu dominan dengan gerakan anti Islam dan sebagainya asalkan ia anti Islam, bukan sahaja Islam tetapi seluruh agama di dunia kerana yahudi beriman hanya agama mereka yang benar. Mereka menyorok melalui media-media mereka yang melalaikan dan itulah objektif mereka menubuhkan hollywood, Disney dan banyak lagi agar masyarakat dunia tidak mengetahui kewujudannya. Mungkin jika anda bertanya kepada orang Amerika sendiri pun, belum tentu mereka mengetahui apa itu illuminati. Anda boleh merujuk kepada sebuah buku yang ditulis oleh Dr Sulaiman Noordin, bertajuk Sejarah Pemikiran 1 kerana perbincangan mengenai Gerakan sesat dan bahaya ini banyak dikupas oleh beliau.

Tahukah anda bangaimana tanda atau "Hand sign" bagi pemeluk agama yahudi yang mempercayai ucifer? Anda hanya akan mengetahuinya dengan melihat kumpulan-kumpulan rock membuat 'Horned Hand' iaitu dua jari telunjuk dan jari manis dinakkan ke atas dan yang lain digenggam.

Inilah Horned Hand yang digunakan bagi memberi tahu bahawa ia sebanarnya menyembah lucifer. logo ini menyorok melalaui beberapa maksud lain yang lebih difahami oleh masyarakat dunia seperti ianya bermasud rock dan peace. Sebenarnya tidak. Sungguh bijak si yahudi laknatullah ini.



Sekarang mari kita lihat siapa dikalangan ahli-ahli mereka yang aktif tetapi kita tidak mengetahuinya sebelum ini... Mereka adalah terdiri daripada pemimpin-pemimpin dunia. Antaranya ialah:

Bush

Obama

Sarcozy

Sarah Palin

CEO Mc Donald

Tahu tak siapa yang kita paling tidak sangka-sangka? jawapannya ialah manusia di bawah ini:


Jangan terkejut kalau manusia yang anda angkat-angkat selama ini adalah sebenarnya musuh dalam dalam selimut anda. Beliau adalah berketurunan yahudi yang bernama Saburjian. Lihat KOSMO sisipan Dunia, 4 Oktober 2009, klik disini. Ya, beliau sebenarnya beragama yahudi dan menyamar sebagai muslim tetapi menggunakan pentas Syiah. Kononnya seorang yang berani dan membela Islam. Tahu atau tidak bahawa anda dan saya telah ditipu dan dipermainkan hidup-hidup? Iran tidak akan diserang kerana mereka sebenarnya satu sekutu yang sangat dominan. Mereka berlakon dipentas dunia dengan begitu hebat sekali, tidak hairanlah kalau media yang sampai kepada kita sudah ditapis dahulu oleh puak-puak illuminati ini. Tetapi hakikatnya... Inilah Ahmadinejad yang sebenar, seorang yahudi dan syiah. Yahudi + Syiah = sama sahaja, tidak banyak beza antara dua agama ini.


p/s: rujuk blog http://tenteradajjal.blogspot.com untuk tahu lebih informasi mengenai siapa Ahamadinejad sebenarnya.

49 Komen:

byk juga benda yg bru tau..
musuh tu tak pernh lena dan sng dibuatnya...

but kekadang sulit nk percaya..
bkn atas dasar apa..cerita demi cerita..dan kita ni pun antara penyampai..

in general...camna nk buktikan kesahihan sesuatu brita tu ye..kekadang bukan apa..media memanupulate manusia...

sememangnya agk sukar, oleh sbb tu Allah berfirman: "sekiranya dtg org fasik dengan menyampaikan satu berita, maka selidiki lah dahulu"

erm, apa yg kite tgk melalui tv, dengar diradio dan semua jnis media mmg dikawal oleh gerakan illuminati. terdpt beberapa cara bgaimana kerja2 sulit ini berlaku. klu awk bleh dptkan buku yg ditulis olh Dr. Sulaiman Noordin, sgt bgus skali penghuraiannya mengenai gerakan ini. Kelemahannya mgkin terletak internet. Yg paling penting sekali, kata-kata ini: " sejarah bukan terjadi kerana kebetulan sebaliknya ia dicipta dan berjalan mengikut apa yg dirancang"...

syukran akh...
insyaAllah ana cuba dapatkan...
agk lemah dlm isu ini...

sejarah pula akan berulang dlm masa akan dtg sekiranya kita tak mengambil iktibar dri apa yg berlaku dan tiada perancgn untuk mendepaninya...

Bodoh.. satu rumusan yang tidak menggunakan otak.. hanya dengan beberapa kebetulan, dah buatkan satu rumusan yang tidak berilmiah.. menuduh sebarangan...

saya saran anda banyakkan lagi pembacaan jangan lihat sebelah pihak sahaja..
jgn kerana foto ahmadinejad buat tangan mcm tu trus dicop sbg iluminati.. mungkin ade kumpulan iluminati ni tapi kalu nak smpikan brite pon mesti ade bukti sahih dulu.. ape kate sheikh al-islam yusof qardhawi ttg perkara ini??
inilah bahaya pembacaan tanpa ade gurunye.. trime kasih.. sekadar berpendapat..

salam kepada yang tidak bernama: komen anda shj sudah tidak ilmiah dan kurang adab. Ini bukannya tuduhan melulu,harap juga agar nama dan link dri mana anda dtg ditulis agar diskusi yg lebih "ilmiah" dpt berlaku di antara saya dan anda: Untuk Maklumat lanjut, lihat juga link ini:

1.) http://www.eramuslim.com/berita/dunia/telegraph-ahmadinejad-keturunan-yahudi.htm

2.) http://www.youtube.com/watch?v=R-r04SQ97_Q&feature=player_embedded

3.) http://www.rferl.org/content/Were_Ahmadinejads_Ancestors_Jews_/1375318.html

4.) http://www.guardian.co.uk/world/2005/jul/02/iran.roberttait

salam..
memang saya tidak menafikan
bahawa ahmedinejad itu seorang berketurunan yahudi..
tetapi perlu diingat bahawa
berketurunan yahudi tetapi telah memeluk Islam maka Muslimlah dia.
Maryam Jameelah yahudi memeluk Islam maka muslimahlah dia.
Muhammad al-Asad yahudi memeluk Islam maka muslimlah dia.
Isu lain yang timbul adalah kerana sentimen jahiliah. Mereka cuba membuat isu untuk memecahbelahkan umat islam setelah melihat seorang amir yang mampu menyatukan islam.
Soal Muslim sunni atau syiah, tajuk lain.
Wallahu A'lam

terima kasih, sy harap agar anda (ahmad Faiz) berusaha utk mengetahui agenda 50 tahun mereka (syiah Iran) utk umat Islam (sunnah) seluruh dunia... Jgn pandang syiah sebelah mata, ia juga sgt berbahaya dan satu proksi dengan zionis dan barat.. Jgn mudah tertipu..

Memang tidak dinafikan bahawa ade sebahagiannya yang menganut Islam dengan keredaan dan Ikhlas, tpi ingat, jika anda ke Turki, anda akan berjumpa dengan golongan yahudi dunmah, mereka masuk Islam semata2 ingin merosakkan Islam dari dlm..

Ingat, Abdullah Bin Saba', pengasas Fahaman Syiah, dulunya penganut Yahudi, kononnya masuk Islam dan akhirnya, rosakkan Islam dari dalam..

Syiah, satu fahaman radikal. Klu anda benar2 Muslim, mampukah anda bertahan bila sahabat, Isteri2 Nabi kita dicerca oleh mereka (syiah), mereka mendakwa al-Quran yang kita baca sudah ditahrifkan dan ramai ulama' dan masyarakat sunnah di negeri mijoriti syiah di rogol, dibunuh dan dihina seperti anjing? sanggupkah anda meletakkan ia ditempat yang lain semata2 ingin mendapatkan daulah?

Harap kita lebih mengetahui siapa Syiah sebenarnya...

Ahmad Faiz: Sdr mengatakan sunni-syiah tajuk lain? Apekah dgn menghina shbat Rasulullah s.a.w juga trmasuk tajuk lain?? Apekah dgn adanya azan sendiri dan tahrif quran juga dikatakan tajuk lain??..Tdk mngapa kalo sdr tdk bole trima mngenai Ahmadinejad seorang yahudi,ttpi ttg syiah nya beliau tidak boleh dipertikai! dan itu BUKAN TAJUK LAIN!

salam kepada saudara Ahmad faiz......
saya ingin megulas sedikit tentang artikel saudara pada 10/10/2009,
sekiranya saudara kata tentang keislaman seorg bangsa yahudi saya setuju, kerana bila seseorang bukan muslim telah mengucap 2kalimah syahadah...maka dia tergolong dlm muslim...
akan tetapi dalam kes ini, saudara kene ingat bahawa SYIAH itu sendiri BUKAN islam...jadi bagaimana boleh dikatakan Ahmadeneejad adalah seorg muslim...?? sekian..

Salam pada semua...

Sebenarnya pokok pangkal semua masalah disini adalah pengetahuan...bagi ana dan juga semua org islam sedunia, kita sebenarnya kene kenal siapa diri kita dan juga musuh2 kita....jika x kenal maka kita takkan nampak apakah permainan sang Yahudi Laknatullah....
Yang paling utama, adalah kefahaman kita ttg sejarah islam, sejarah Rasulullah saw, sejarah palestin, sejarah mekah, sejarah israel, sejarah rom, sejarah parsi dan semua sejarah musuh2 kita.....
jika kita kenal sejarah maka kita akan nampak permainan mereka.....

terdapat satu atsar dari Umar AlKhattab: "Sekiranya aku mampu, pasti kubina tembok api yg memisahkan tanah arab dari parsi.." knp sahabat besar Rasulullah saw boleh berkata begitu..?? kerana Umar alKhattab adalah AlFarouk (yg membezakan hak dan bathil)...beliau pon sudah nampak kerosakan yg bakal dilakukan oleh parsi (Iran)....

wallahu a'alam.....

entry yg menarik..
yg pastinya ahmadinejad/iran bknlh savior bg Islam itu sendiri..

TO AHMAD FAIZ,
ana rase anta xbanyak mendengar dari Dr Yusof Qardhawi sendiri bagaimana pendapat dia tentang syiah di iran & Iraq.dan tidak wajar juga anda menuduh penulis membaca tidak berguru. ana xnafikan pentingnya guru, tetapi seorang pelajar mestilah menjadi tolibul ilmi ( pencari ilmu ) bukan penunggu ilmu.

dalam bab syiah ni..tolak je la jauh2, aqidah dia org pun dah menunjukkan dia org bukan Islam dah..ke saudara xth.

apa pandangan syiah tentang al-Quran, sahabat, rukun imam syiah?

banyak cari tok guru lagi yek.

salam semua,
mengapa syiah itu sesat?boleh terangkan.mgapa sunni tidak diktakan sesat?

salam..

http://movkata.blogspot.com/2009/04/kisah-tauladan-percubaan-mencuri-jasad.html

Sila rujuk kisah di atas ini,kerana ia serba sedikit dapat memberikan pengajaran kepada kita semua. Kisah di mana jasad Rasulullah S.A.W hampir dicuri oleh dua orang yahudi yang menyamar menjadi alim ulama'. Memang susah untuk percaya apabila melihat dua yahudi tersebut yg amat sempurna penampilannya bak orang yg alim dan tutur bicaranya yg sentiasa dibasahi dgn ayat2 Quran, tetapi mereka sebenarnya adalah org munafik.
Berkenaan dgn Ahmadinejad ini, sekiranya dia pejuang Islam yg ikhlas alhamdulillah, dan sekiranya dia tali barut yahudi, moga kita semua dipelihara drpd terpedaya dgn segala penipuan tersebut..

Wallahu'alam..

-Helmi Zuhairi
-UIAM Kuantan

alah...pasal presiden iran buat lambang macam tue pun nak kecoh..kalau dia btul2 pengikut dajjal buat apalah dia nk membodohkan diri beliau dgn menunujukkan lambang itu..think positive la..

Dr p'bacaan sy spnjng pndgn d atas, nyata berbeza sungguh antara pndngn org yg b'bicara melalui ilmu dan pndngn org yang sgt dungu iaitu b'bicara secara melulu tanpa sbrg hala tuju.

semoga admin terus sukses dlm memperjuangkan usaha dakwah ini..

dlm the arrival pun ade sebut..jgn percaye sgt kat iran...;-) episod x ingat..

They have eyes but they cannot see,
They have ears but they cannot here,
They have heart but they cannot understand.

kepada yg berkenaan sahaja..
cikgu sy pesan..ilmu boleh dpt dr pertanyaan "kenapa". dari pandagan peribadi sy tau.. (kalo salah, sy minta maaf lah)..sesuatu yng dikategorikan sbg ilmiah apabila ia melibatkan sebarang penyelidikan. oleh itu..nk citer sket lah..tapi kalo salah t bgtau saya yea..kenal x kamal artatuk (kalo xsilap eja lah)..agak2 ahmad faiz..kenapa yea dia nk ubah azan dari bahasa arab kepada turki?..agak2 faiz lah..semoga faiz dapat jawapan dia..ingat,ilmu terhasil daripada pertanyaan "kenapa"

nanti ada org kata... lambang tanduk tu.. lambang rockers....... Ahmad Nejad Rock!!!

opss!!! tak ke Rocks!! uh dari gerakan Yahudi laknatullah jugak???

janganlah terlalu taksub pada benda2 nie..ambillah jalan tengah iaitu sekadar mengetahui dan juga berhati2 terhadap apa yang diketahui..

i think u want to spell LUCIFER instead of ucifer.

kelompok dajal cuba menghalang@mencari jalan utk mengelak terjadinya peristiwa ke atas mereka pd akhir zaman spt yg dinyatakan dlm al-Quran.mereka giat menanam pohon yahudi dan lain-lain.mereka juga risau jika jemaah solat subuh menyamai solat jumaat.yang pasti perancangan mereka tidak boleg mengatasi perancangan Allah S.W.T

saya pun terkedu seketika bila membaca tentang ahmadinejad nie..saye siap beli lagi buku tentang profilenya >ahmadinejad singa baru dunia islam..<yang sedeynya buku tu menggunakan nama Islam...

Bagi pengikut syiah mereka lebih agung kan Cucu baginda Rasullulah iaitu Hassan dan hussien..mengapa ini boleh terjadi sedangkan dalam islam kita hanya boleh agung kan allah S.w.t dan mengikut sunnah rasullulah...Bagi pendapat aku Syiah bukan agama islam tetapi agama yang sama gan cristian sebab mereka lebih menagungkan hussien dan hassan dari rasullulah dan perkara ni sama dengan cristian yang mengankat Nabi isa sebagai tuhan 3 dalam 1..

Mustapha kamal atartuk ialah pemimpin turkey yang membawa masuk aliran skular ke turkey dan menghapuskan sistem pemerintahan khalifah di bumi turkey..dia dibesarkan dengan ajaran dan pahaman yahudi semasa kecil dan dia salah seorang pembelot besar dalam islam...perkara ini ada tertulis dalam buku (Jarusalem in quran) oleh iman imran hoisen..

assalamualaikum..erm..ade x vids mse ahmadinejad buat sign tu??..mne la tau die tgh ckp or berceramah pasal "horned hand sign"..if sye salah..sory..sbb sye ni tak tau banyak tentang perkara ni..:)

salam..kawan saya ckp ahmadinejad ada kaji 100 bismillah...

assalamualaikum

saudara ahmad faiz,
anda tersilap tentang syiah.
syiah bukan lagi islam, sudah terpesong akidahnya. harap saudara banyakkan mengkaji tentang syiah supaya saudara tidak terpengaruh dengan mereka sekiranya terjumpa dengan golongan syiah kerana golongan syiah juga wujud di Malaysia.

salam...

adalah salah bg kita sbg ahli sunnah wal jamaah tuk mgatakan syiah tu bukan islam/kafir...
pengangan ahli sunnah,kita x bole senang2 mgkafirkan seorang islam..
selagi ahli syiah itu mengucap 2kalimah syahadah dan prcaya pd satunya allah,selagi itu dia masih islam...
namun pegangan yg salah tu yg menyebabkan dia sesat...
hanya sesat,tetapi masih islam....
jd ahli syiah itu islam,tetapi sesat yg radikal..
bukannya kafir...hrp maklum

rujukan
kafir-menyembah selain allah
syirik-menyembah allah,tetapi mnyekutukanNya dgn tuhan yg lain

wassalam

tol2..
jgn suka2 tuduh org kafir..
jgn ske2 menyahudi kan org
jgn ske2 fitnah org..
sy byk gak baca tentang freemason la
illumity la n bla3...
adakah die tol2 benar2??
lagipun byk simbol2 diorg dari alam smula jd..
pastu,alam ni sape yg cipta???
so... kalo ada lambang tu,kdg2 secara xsengaja.
ni ckp klcc ada lambang freemason,pentas abp dan bla3...
jgn terpengaruh sgt.. nanti kamu trus dibuai..

pastu kalo benar ahmadinejad ni illumity,
knapa iran kena sekatan ekonomi?
kenapa diorg bantu lagi pelarian iraq?
kenapa die lah paling lantang bersuara hingga satu dunia mula mengikut jejak langkah beliau?
kenapa die menjadikan satu dunia islam berani bersuara?
mane saudi? mane mesir? mane jordan?
knapa diorg diam?
ahmadinejad tu PhD engineering highway..
bkn org bodoh,,
pikir la yer...

sedih la kalo org perjuangan agama,tp kte duk kutuk cmni..
syiah sembah Allah.
pegang ngan rukun islam jugak.
cuma ada perbezaan antara sesetengah perkara.

ahmadinejad bermati2an pertahan maruah islam
tp penulis ni??
kalo ni fitnah,kamu tanggung la di akhirat nanti..
kamu ingat ni memaen jer??
kamu seolah memberi satu penghinaan besar.
kalo tulis smata2 utk publisiti,xyah la tulis kait ngan agama.
nampak mcm bodoh sgt.
pikirlaaa...

SILA BERTENANG LE SEMUA..

komen le elok2.. aduh..

syiah ni mana pakai hadis riwayat ahli sunnah waljamaah
pasal semua hadis riwayat dia semua dari tangan2 yahudi
yang sama memecah belahkan kaum nasrani semua nya bermula dari
hasad dengki yahudi apabila melihat islam ini menjadi satu maka salah satu jalan yang sesat dan nyata adalah syiah saling membunuh
http://www.youtube.com/watch?v=pINY9yrzPvU&feature=related
-------------------------------------------------------------------------------------

Hadis Perubahan Al-Quran dalam Kitab Ahlus Sunnah>>>kalau buang satu ayat pun dah kira murtad ....

================================ syiah sesat
http://www.youtube.com/watch?v=RjRWhwIoGdI
dah merebak dimalaysia
YAHUDI DAH SONGSANGKAN PUAK SYIAH NI
http://www.youtube.com/watch?v=5hDp3P0RhH8&feature=related

Adakah ini dikatakan Ajaran ISLAM? DAJJAL AKAN MUNCUL DI IRAN Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."[Riwayat Muslim]. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari ar...ah timur bernama KHURASAN." [Riwayat al-Tirmizi]. Daripada Anas ... See Morebin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]. Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini. Syiah bunuh Husein bukan Yazid http://www.youtube.com/watch?v=dXCoQho16e8 Mari kenali Apakah itu Syiah dan Siapakah mereka? http://bahayairan.wordpress.com/ Jawapan Ahli Sunnah terhadap Syiah http://www.hafizfirdaus.com/ebook/buku_syiah/siri4 /Kandungan.htm Bersatu bersama Syiah http://tomatosyakira.blogspot.com/2010/04/wahai-syiah-kita-boleh-bersatu.html Konspirasi jahat Iran dan Amerika http://tenteradajjal.blogspot.com/ Siapakah Muammar Gaddafi? http://al-qayyim.net/index.php?option=com_content&task=view&id=731&Itemid=69Lihat seterusnya..
Syiah yang bunuh Husain bukan Yazid
www.youtube.com
Bukti Syiah lah yang membunuh Husain. SB2-181206

kalau berbicara ttg hadis..mari renungkan sejenak perkara berikut:
Benarkah ada hadis palsu dalam kitab monumental Shahih Muslim?. Bagaimana mungkin hal seperti itu bisa terjadi?. Jangan terlalu risau, silakan cek di kitab Shahih Muslim terbitan manapun hadis keutamaan berikut

حدثني عباس بن عبدالعظيم العنبري وأحمد بن جعفر المعقري قالا حدثنا النضر ( وهو ابن محمد اليمامي ) حدثنا عكرمة حدثنا أبو زميل حدثني ابن عباس قال كان المسلمون لا ينظرون إلى أبي سفيان ولا يقاعدونه فقال للنبي صلى الله عليه و سلم يا نبي الله ثلاث أعطنيهن قال نعم قال عندي أحسن العرب وأجمله أم حبيبة بنت أبي سفيان أزوجكها قال نعم قال ومعاوية تجعله كاتبا بين يديك قال نعم قال وتؤمرني حتى أقاتل الكفار كما كنت أقاتل المسلمين قال نعم قال أبو زميل ولولا أنه طلب ذلك من النبي صلى الله عليه و سلم ما أعطاه ذلك لأنه لم يكن يسئل شيئا إلا قال نعم

Telah menceritakan kepada kami Abbas bin Abdul ‘Azim Al ‘Anbari dan Ahmad bin Ja’far Al Ma’qiri yang keduanya berkata telah menceritakan kepada kami An Nadhr (dia Ibnu Muhammad Al Yamami) yang berkata telah menceritakan kepada kami Ikrimah yang berkata telah menceritakan kepada kami Abu Zumail yang berkata telah menceritakan kepadaku Ibnu Abbas yang berkata “kaum muslimin tidak memandang Abu Sufyan dan tidak pula mereka duduk menyertainya. Kemudian Abu Sufyan berkata kepada Nabi SAW “Wahai Nabi Allah penuhilah tiga permintaanku”. Beliau SAW menjawab “Ya”. Abu Sufyan berkata “Saya mempunyai seorang putri yang paling baik dan paling cantik di kalangan orang Arab yaitu Ummu Habibah putri Abu Sufyan, aku ingin menikahkannya dengan anda”. Beliau menjawab “Ya”. Abu Sufyan berkata “Dan agar anda mengangkat Muawiyah sebagai juru tulis anda”. Beliau SAW menjawab “Ya”. Abu Sufyan berkata “Dan anda mengangkat saya sebagai pemimpin untuk memerangi orang-orang kafir sebagaimana dulu saya memerangi orang-orang islam”. Beliau SAW menjawab “Ya”. Abu Zumail berkata “Seandainya Abu Sufyan tidak menuntut hal tersebut kepada Nabi SAW tentu beliau tidak akan memberinya karena jika Beliau SAW dimintai sesuatu, Beliau SAW tidak akan menjawab selain “ya”.[Shahih Muslim 4/1945 no 2501 Bab Keutamaan Abu Sufyan bin Harb tahqiq Muhammad Fuad Abdul Baqi]

Hadis ini dimasukkan Imam Muslim ke dalam kitab Shahih-nya berarti beliau mengakui bahwa hadis ini shahih. Tetapi tidak diragukan lagi kalau hadis ini tidak shahih. Sebaik-baik bukti bahwa hadis ini tidak shahih adalah isi hadis tersebut. Hadis tersebut menyebutkan permintaan Abu Sufyan yang ingin menikahkan putrinya Ummu Habibah kepada Nabi SAW. Padahal disepakati dalam kitab tarikh bahwa Nabi SAW telah menikah dengan Ummu Habibah jauh sebelum Abu Sufyan masuk islam ketika Fathul Makkah. Oleh karena itu terang sekali kemusykilan hadis ini yang menunjukkan kepalsuannya. Pertanyaannya adalah jika hadis tersebut palsu, siapakah yang memalsukannya?.

salam kalian...terlihat jelas majoriti telah berbicara satu isu/tajuk yg sangat terpencil(isolated)..ttg Presiden Iran??..terus tersasar ke penghujjahan ttg Syiah..Wow..hebatnnya..jadi hakim sehingga bisa memberi verdict/hukum syiah sesat, agama yahudi/kafir sbgnya. In the Ist place sy nak tanya..anda tahu dan fahamkah pengertian Syiah Atau Sunni/A'sunnah'W'jemaah itu..
Tahukah anda genesis/asal usul nya??..spt kata slh seorang di atas, kenapa tidak mempelajari dgn soalan2 spt..apa, kenapa,bila, di mana, siapa & bagaimana?
Mungkin ramai antara kita telah terdidik dgn agama secara 'parental' & acuan penjajah, terus diwarisi oleh pemerintah tempatah tempatan yg tak bener2 memiliki keperibadian Mukmin..kebenaran Islam terus dikongkong mengikut acuan mereka & ramai ulama yg tidak bebas utk membuat kerja2 dakwah dgn kebebasan mengikut syariat Islam sebenar kecuali mereka yg sanggup bersekongkol dgn penguasa politik atas kepentingan peribadi..jadilah rakyat spt 'burung kakak tua'..ikut & percaya membabi buta tanpa mengkaji secara comparative & alternative.

Anda mengatakan kitab Sunnah syiah dr Yahudi?..sila jelaskan kpd sy:
B’gaimana boleh d kaitkan antara hadis perjalanan hidupku dan para sahabatku?..dengan nama Ahlus S’w’jmaah? Semua mengetahui bahawa sahabat tidak sejalan dalam pendapat dan pegangan.. jadi sunnah sahabat mana yang Sunni pegang dan perjuangkan? Kalau ulama yang berikan, maknanya bukan Allah dan RasulNya lah yang tetapkan, tidak ada dalam Quran dan tidak pula di dalam hadis, maka ianya secara automatik bertentangan dengan: ?yg penting mengikut kehendak quran?tetapi ini tidaklah menghairankan kerana Sunni membela sunnah Nabi dan sahabatnya, bukannya al-Quran dan sunnah Nabi ( dan ini telah bertentangan pula dengan hadis Kitabullah dan Sunnati).

syiah pendusta dan sesat yg akan menyesat serat emesongkan akhidah umat islam didunia ini.........KJ kamu syiah laknattullah yg sudah sesat kamu mesti balik kepangkal jln......

Para imam diangkat melalui wasiat dari imam sebelumnya, ini adalah sebuah ketentuan yang mesti terjadi. Ketika kita mengatakan bahwa ada 12 imam syiah, maka kita akan menemukan wasiat-wasiat itu dengan jelas, yang dimaksud wasiat di sini bukanlah wasiat pembagian harta, tetapi wasiat dan penunjukan dari imam sebelumnya pada imam berikutnya. Setiap imam pasti mewasiatkan pada imam berikutnya, untuk meneruskan estafet imamah, mengemban “tugas ilahi”, menyampaikan risalah Allah pada umat manusia.

Bagaimana jika seorang imam tidak mewasiatkan pada imam berikutnya? Dengan kata lain, bagaimana jika kita tidak menemukan wasiat dari imam pada imam berikutnya? Ada dua kemungkinan, yang pertama, dia menjadi imam padahal dia tidak berhak menjabatnya. Dia tidak berhak menjadi imam karena tidak ada penunjukan dan wasiat dari imam sebelumnya. Lalu apa yang terjadi ketika seseorang menjadi imam tanpa penunjukan? Imam tanpa penunjukan, bagaikan orang mengaku menjadi Nabi dan diutus oleh Allah padahal dia bukan. Imam yang tidak ditunjuk bagaikan orang yang mengaku dirinya Nabi padahal Allah tidak mengutusnya. Kita temukan riwayat yang mengancam orang yang mengaku dirinya menjadi imam, padahal dia bukanlah orang yang ditunjuk.

Dalam Al Kafi jilid 2 hal 372, terdapat sebuah bab yang berjudul

Bab orang yang mengaku menjadi imam padahal dia bukan orang yang layak menjabatnya, siapa yang mengingkari para imam atau sebagian imam, siapa yang mengakui imamah orang yang tidak berhak.
salah satu hadits dalam bab itu berbunyi:

Dari Abu Abdillah Alaihissalam mengatakan: siapa yang mengaku menjadi imam, padahal dia bukan orang yang berhak maka dia kafir.
Kemungkinan kedua, orang yang dianggap menjadi imam tidak pernah merasa dirinya menjadi imam, namun orang-orang menganggap dirinya imam. Artinya yang dianggap sebagai imam selama ini ternyata bukanlah imam. mereka yang menganggapnya imam “salah sambung” dan menganggapnya sebagai imam.

Dalam literatur syiah tidak kita temukan wasiat dari Husein bin Ali pada Ali bin Husein. Ada dua kemungkinan, yang pertama, Ali bin Husein mengklaim dirinya sebagai imam padahal bukan, dan hadits di atas memuat ancaman bagi yang melakukan hal itu, sementara kemungkinan kedua, Ali bin Husein dianggap sebagai imam padahal bukan. Artinya selama ini syiah menganggap orang yang bukan imam sebagai imam.

Ketika ditanya tentang wasiat imam Husein, teman syiah membawakan hadits dari kitab Al Kafi, pada bab Al Isyarah wan Nash ala Ali bin Husein Shalawatullah Alaihima. Namun seluruh empat hadits itu dhaif. Ini dinyatakan oleh Majlisi dalam kitab Mir’atul Uqul jilid 3 hal 320-321. Meski Hadits ketiga dinyatakan Hasan oleh Majlisi, namun ketika kita lihat, ada rawi yang tidak jelas identitasnya, yaitu yang disebutkan sebagai beberapa sahabat kami. Identitas beberapa sahabat kami yang dimaksud oleh Kulaini dalam hadits itu tidak jelas, maka tidak bisa dilacak validitasnya. Pertanyaannya, mengapa Kulaini menyembunyikan identitas beberapa sahabat kami dalam hadits itu, sementara perawi lainnya disebutkan namanya?

Sementara Al Bahbudi, ulama syiah yang meneliti hadits-hadits Al Kafi malah mendhaifkan seluruh hadits -hadits yang ada dalam bab itu.

Apa artinya?
Ini artinya wasiat Husein terhadap Ali bin Husein tidak pernah ada, karena tidak ada bukti valid yang menunjukkan adanya wasiat itu.
Maka imamah Ali bin Husein adalah tidak sah, karena tidak berlandaskan wasiat dari imam sebelumnya. Karena imamah Ali bin Husein tidak sah, maka dia tidak berhak untuk menunjuk orang lain menjadi imam, artinya kita perlu mempertanyakan keabsahan para imam syiah setelah Husein. Ini jika kita mau berpikir kritis dan tidak mau membeo pada para marja’ tanpa pernah mencari dari sumber aslinya.

monggo para syiah berikan riwayat ttg wasiat imam husien kepada ali bin husien tsb dan buktikan bahwa wasiat tsb memang valid

Ajaran Syi'ah pada hakikatnya adalah merupakan ciptaan musuh-musuh Islam yang terdiri daripada Yahudi, Nasrani dan Majusi. Untuk kita mengetahui lebih lanjut lagi tentang kelahiran Syi'ah ini marilah kita merenung sejenak sejarah silam iaitu sejarah zaman Khalifah ketiga umat Islam iaitu Khalifah Uthman bin Affan r.a.

Zaman permulaan Islam iaitu pada zaman Khulafa ur-Rasyidin, Islam begitu kuat sehingga tidak mampu diganggu gugat oleh musuh secara berdepan. Sehingga dua kuasa besar pada ketika itu iaitu kerajaan Rom dan Farsi terpaksa tunduk kepada kekuasaan kerajaan Islam. Kerana itu pada zaman Sayyidina Umar r.a. lagi sudah nampak pakatan musuh Islam untuk menghancurkan kekuasaan Islam dan antara perancangan yang dilakukan mereka adalah dengan membunuh khalifah Umar r.a.

Seterusnya pada zaman Sayyidina Uthman r.a. musuh-musuh Islam ini masih lagi tidak mampu untuk menghadapi umat Islam secara berdepan maka mereka telah membuat perancangan untuk menghancurkan Islam dari dalam, maka hasil dari perancangan tersebut muncullah seorang yang bernama Ibnu Saba’ yang berpura-pura memeluk Islam tetapi sebenarnya adalah bertujuan untuk menghancurkan Islam dari dalam. Taktik yang digunakan oleh Ibnu Saba' adalah dengan memecah-belahkan kesatuan umat Islam dengan cara menyebarkan ajaran yang bukan berasal dari Islam tapi atas nama Islam.

Ajaran Ibnu Saba’ yang kemudiannya diterima oleh golongan Syi'ah sebenarnya adalah berasal dari Yahudi, Nasrani serta Majusi. Di zaman Sayyidina Uthman r.a. Ibnu Saba’ telah berjaya menaburkan racunnya kepada golongan-golongan yang baru memeluk agama Islam, tidak kuat keislamannya serta berada jauh dari kalangan sahabat-sahabat r.a.

Namun begitu golongan Syi'ah cuba untuk menafikan kewujudan Ibnu Saba’ ini dan mereka mengatakan ianya adalah manusia khayalan yang direka-reka kewujudannya oleh golongan yang memusuhi Syi'ah. Tetapi jika diperhatikan kepada kitab-kitab sejarah samaada dari kalangan Ahlus Sunnah mahupun Syi'ah maka kewujudan Ibnu Saba’ ini tidak dapt dinafikan lagi.

2. Aqidah Takfir as-Sahabah (Aqidah Mengkafirkan Sahabat).

Iaitu akidah tentang majoriti para sahabat telah murtad yang tidak tersembunyi kepada sesiapa sahaja yang pernah membaca kitab-kitab Syi’ah, sehingga bolehlah dikatakan tidak ada sebuah kitab Syi’ah yang muktabar terutamanya yang ditulis oleh ulamak-ulamak mereka yang lalu melainkan pasti tersebut di dalamnya riwayat-riwayat yang mengkafirkan atau memurtadkan para sahabat atau melaknat, memaki hamun dan melakukan tabarri (tabarra – yakni menyatakan sikap berlepas diri dan tidak mempunyai hubungan kasih sayang) terhadap mereka. Tidak terlepas daripada tuduhan-tuduhan mereka sahabat-sahabat besar Rasullullah s.a.w sekalipun seperti Sayyidina Abu Bakar, Umar, Uthman, Abdul Rahman bin ‘Auf, isteri-isteri Rasullullah s.a.w dan lain-lain.
Al-Kulaini meriwayatkan dari Abu Jaafar a.s. kata beliau: “Para sahabat telah menjadi murtad sepeninggalan Rasullullah s.a.w kecuali tiga orang dari mereka.” Aku bertanya (kata perawi): “Siapakah yang tiga itu?” Abu Jaafar menjawab: “Miqdad bin al-Aswad, Abu Zar al-Ghifari dan Salman al- Farisi.”(ar-Raudhah Min al-Kafi – jilid 8 hal 245)

Bahkan mereka mengatakan bahawa imam Ja'far As-Sadiq mejadikan laknat beberapa orang sahabat sebagai wirid selepas sembahyangnya sebagaimana yang dinukilkan oleh Al-Kulaini:

عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ ثُوَيْرٍ وَ أَبِي سَلَمَةَ السَّرَّاجِ قَالَا سَمِعْنَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ هُوَ يَلْعَنُ فِي دُبُرِ كُلِّ مَكْتُوبَةٍ أَرْبَعَةً مِنَ الرِّجَالِ وَ أَرْبَعاً مِنَ النِّسَاءِ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ وَ فُلَانٌ وَ مُعَاوِيَةُ وَ يُسَمِّيهِمْ وَ فُلَانَةُ وَ فُلَانَةُ وَ هِنْدٌ وَ أُمُّ الْحَكَمِ أُخْتُ مُعَاوِيَةَ

Daripada Husain dan Abi Salamah katanya, "Kami mendengar Abu Abdillah a.s. melaknat selepas setiap sembahyang fardhu empat orang lelaki dan empat orang perempuan iaitu si-fulan,si-fulan,si-fulan dan Mu'awiyah serta ia menyebut nama mereka dan si-fulanah,si-fulanah, Hindun dan Ummul Hakam saudara perempuan Mu'awiyah. (Al-Kafi jilid 3 hal. 343)

Yang dimaksudkan dengan "si-fulan" di dalam kitab-kitab Syi'ah adalah yang pertama Abu Bakar r.a., kedua Umar r.a. dan ketiga Uthman r.a. sementara "si-fulanah" adalah yang pertama Aisyah r.a. dan kedua Hafsah r.a.

3. Aqidah ar-Raj’ah
Iaitu salah satu aqidah Syi’ah yang jelas bercanggah dengan ajaran Islam iaitu kepercayaan tentang akan dibangkitkan para Imam sebelum qiamat untuk menuntut bela atau menghukum orang-orang zalim yang telah merampas hak-hak mereka. Kepercayaan ini merupakan perkara yang telah diijmakkan oleh para ulamak Syi’ah. Antaranya Syeikh Mufid menyebutkan:
"واتفقت الإمامية على وجوب رجعة كثير من الأموات"
Bermaksud: “Golongan Imamiah sependapat tentang wajibnya raj’ah (kembali) sebahagian besar dari orang-orang mati ke dunia sebelum qiamat.”( Awaailu al-Maqaalat, halaman 52)

4. Tahrif al-Quran.

Iaitu kepercayaan bahawa al-Quran yang di tangan umat Islam kini sudah berlaku tokok tambah, pengurangan, penambahan dan penyelewengan padanya.
Akidah ini merupakan satu akidah yang sangat penting di sisi Syiah sehingga ulamak-ulamak mereka menganggap ianya adalah merupakan dharuriat ajaran Syiah. Perkara ini disebutkan oleh seorang ulamak tafsir terkemuka Syiah Sayyid Hashim al-Bahrani di dalam kitabnya Tafsir al-Burhan di dalam Muqaddimah Fasal 4,halaman 49.

Di antara ulamak Syiah yang mengakui berlakunya tahrif kepada al-Quran adalah Allamah Husain bin Muhammad Taqiy an-Nuuri at-Thabarsi bilamana beliau menukilkan kata-kata Sayyid Ni'matullah al-Jazaairi di dalam kitabnya Al-Anwar An-Nu'maniyyah yang berbunyi:

أن الأصحاب قد أطبقوا على صحة الأخبار المستفيضة بل المتواترة الدالة بصريحها على وقوع التحريف في القرآن
Bermaksud: "Sesungguhnya tokoh-tokoh Syi’ah telah sepakat tentang sahihnya hadits-hadits yang sampai ke peringkat mutawaatir yang menunjukkan dengan jelas tentang berlakunya penyelewengan terhadap al-Quran.” (Fashlul Khitab Fi Tahrif Kitabi Rabbil Arbab m.s. 31).

Kitab-kitab utama Syiah juga tidak sunyi daripada mengemukakan riwayat-riwayat daripada imam-imam maksum mereka berkenaan aqidah ini. Antaranya apa yang dikemukakan oleh al-Kulaini di dalam kitabnya yang berbunyi:

عن جابر قال: سمعت أبا جعفر عليه السلام يقول: ما ادعى أحد من الناس أنه جمع القرآن كله كما أنزل إلا كذاب، وما جمعه وحفظه كما نزله الله تعالى إلا علي بن أبي طالب عليه السلام والائمة من بعده عليهم السلام

Bermaksud: Daripada Jabir katanya, aku mendengar Abu Ja'far a.s. berkata: "Tidaklah seseorang itu mendakwa bahawa ia telah mengumpulkan al-Quran kesemuanya sebagaimana diturunkan melainkan ia adalah seorang pendusta, al-Quran tidak dihimpunkan dan dihafal sebagaimana diturunkan oleh Allah Taala kecuali Ali bin Abi Talib a.s. dan imam-imam selepasnya a.s."(Usul Al-Kafi jilid 1 ms. 228).

Di tempat yang lain Al-Kulaini mengemukakan riwayat berkenaan pengumpulan al-Quran yang sebenar oleh Sayyidina Ali r.a. sebagaimana berikut:

عن سالم بن سلمة قال: قرأ رجل على أبي عبدالله عليه السلام وأنا أستمع حروفا من القرآن ليس على ما يقرؤها الناس، فقال أبوعبدالله عليه السلام: كف عن هذه القراء‌ة اقرأ كما يقرأ الناس حتى يقوم القائم فإذا قام القائم عليه السلام قرأ كتاب الله عزو جل على حده وأخرج المصحف الذي كتبه علي عليه السلام وقال: أخرجه علي عليه السلام إلى الناس حين فرغ منه وكتبه فقال لهم: هذا كتاب الله عزوجل كما أنزله [الله] على محمد صلى الله عليه وآله وقد جمعته من اللوحين فقالوا: هو ذا عندنا مصحف جامع فيه القرآن لا حاجة لنا فيه، فقال أما والله ما ترونه بعد يومكم هذا أبدا، إنما كان علي أن اخبركم حين جمعته لتقرؤوه.

Bermaksud: Daripada Salim bin Salamah katanya: "Ada seorang membaca al-Quran kepada Abi Abdillah a.s. dan aku mendengar dengan teliti beberapa ayat al-Quran bukan sebagaimana yang dibaca oleh orang ramai, lalu Abu Abdillah a.s. berkata, "Berhentilah daripada bacaan sebegini, bacalah sebagaimana yang dibaca oleh orang ramai sehingga bangkit Al-Qaim (imam mahdi), bilamana Al-Qaim a.s. bangkit dia akan membaca kitab Allah 'Azzawajalla yang sebenar dan dia akan mengeluarkan mushaf yang ditulis oleh Ali a.s. Abu Abdillah a.s. berkata lagi, "Ali a.s. telah mengeluarkan al-Quran tersebut kepada orang ramai (sahabat-sahabat) setelah dia selesai daripada menghimpunkan dan menulisnya lalu dia berkata kepada mereka, "Ini adalah kitab Allah 'Azzawajalla sebagaimana yang Ia turunkan kepada Muhammad s.a.w. dan aku telah himpunkannya daripada dua lauh." Maka mereka (sahabat-sahabat) berkata, "Ini di sisi kami telahpun ada mushaf yang terhimpun di dalamnya al-Quran, kami tidak lagi berhajat kepadanya." Lalu dia (Ali a.s.) berkata, "Ketahuilah demi Allah! Kamu tidak akan dapat melihatnya selama-lamanya selepas hari ini, kewajipan atasku hanyalah menceritakan kepada kamu setelah aku menghimpunkannya supaya kamu membacanya". (Usul Al-Kafi jilid 2 ms. 633).

Wah..belum lagi berhujjah kamu sudah menjatuhkan hukum..Inikah orang2 yg ditarbiahkan oleh Sunni??..sering nak jadi hakim dlm penghujjahan dgn meminjam prediket & terma2 /label yg keluar dr mulut Si Nasibi yg x bertanggungjawab..belajarlah dulu cara berhujjah dgn ilmu yg aternatif & comparatif sblum anda sendiri terperangkap dgn kesesatan

Bukti Al-Quran pegangan Syiah Imamiyyah terhadap Al-Quran dan Sunnah

Wahai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan Ulil Amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya.?/i> (QS An Nisaa?4:59)

Ayat menjelaskan bahawa ketaatan mutlak itu perlu diserahkan kepada Allah, Rasul dan Ulil Amri ?para Imam Ahlul Bait a.s. Namun rujukan utama kepatuhan ini dan segala permasalahan adalah Kitabullah dan Sunnah, Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya)?/i>.

Apabila ketaatan kepada Ulil Amri itu adalah ketaatan yang absolute (telah dijelaskan mengenai ketaatan mutlak ini), maka sudah pasti Ulil Amri yang maksum (para Imam Ahlul Bait a.s) hanya akan bertindak sesuai dalam lingkungan Al-Quran dan Sunnah sahaja semata-mata dan sama sekali tidak akan pernah bersalahan dengan keduanya (Kitabullah dan Sunnah)!. Hal inilah yang telah disentuh dalam hadis2 Tsaqalain:

Rasulullah saaw bersabda:

Sesungguhnya Aku meninggalkan dua hal bagimu, Kitabullah dan Ahlul BaitKu. Keduanya tidak akan berpisah hingga keduanya datang ke telaga (Telaga Haudh hari kiamat)? (Riwayat Ahmad)

(
1- Konsep Imamah dalam Al-Quran

Saya telah menyebutkan hal ini sejak dulu lagi, namun kerana telah menjadi trademark melarikan diri dengan mengabaikan seluruh poin dan asyik dengan mengatakan (maksudnya) tak nampak pun? x adedepun? ktikanlah?etc, maka sekarang saya akan susun sekali lagi berdasarkan kronologi peristiwa agar anda dan sahabat2 lain dapat memahaminya.

(ingatlah), ketika Ibrahim diuji Tuhannya dengan beberapa kalimat, lalu Ibrahim menunaikannya. Allah berfirman: "Sesungguhnya Aku akan menjadikanmu imam bagi seluruh manusia". Ibrahim berkata: " (Dan saya mohon juga) dari keturunanku". Allah berfirman: "Janji-Ku (ini) tidak mengenai orang yang zalim". (QS Al Baqarah 2:124)

Imam dalam ayat 124 adalah merujuk kepada Nabi Ibrahim a.s dan keturunannya yang maksum. Imam bukanlah Kenabian kerana pada saat Nabi Ibrahim a.s dijanjikan dengan Imamah, baginda a.s telahpun berkata2 dengan Allah menunjukkan pada saat itu Ibrahim telahpun menduduki kerusi Nubuwwah sedangkan Imamah hanyalah satu jabatan yang akan diberikan kepada Ibrahim a.s pada masa hadapan. Nabi Ibrahim a.s memohon agar keturunannya juga dijadikan Imam. Allah menerima permintaan Nabi Ibrahim a.s namun hanya kepada mereka yang maksum sahaja.

Pengnisbahan/penghinaan/pengkafiran sahabat: Syiah tak pernah menhina/mencaci/mengkafir sbgh besar sahabat..itu adalah pernyataan bermotif Sunni utk memburukkan pendirian Syiah

Mungkin sebagian dari saudara kita dari Ahlusunnah beralasan bahwa para sahabat SEMUA adalah pelaku ijtihad (mujtahid).....nak bertanya

Apakah mungkin ruang lingkup ijtihad para sahabat tanpa batas sehingga hatta yang bertentangan atau bahkan melanggar batas kejelasan hukum Islam pun diperbolehkan? Dengan kata lain, apakah konsep ijtihad di Ahlusunnah istilah “ijtihad fi muqobil an-Nash” (ijtihad yang bertentangan dengan kejelasan teks agama) diperbolehkan?

Hukum ijtihad mujtahid mana yang membolehkan membunuh seorang mujtahid (sahabat) lain seperti yang dilakukan Muawiyah terhadap Amar bin Yasir, berzina dengan istri orang sebagaimana yang dilakukan Khalid bin Walid terhadap istri sahabat Malik bin Nuwairah, meminum minuman keras sebagaimana yang dilakukan Walid bin Utbah, melakukan kebohongan atas nama Rasul sebagaimana yang dilakukan Abu Hurairah sehingga membuat sahabat Umar, sahabat Ali dan Ummulmukminin Aisyah marah, dan perbuatan keji lain yang jelas dilarang oleh ajaran Islam?

Kalaupun kita terpaksa harus menerima bahwa mereka berijtihad, kenapa kita yang hidup sekarang ini tidak boleh melakukan dan mencontoh ijtihad mereka dalam perbuatan ‘jahat’ tadi? Apakah penyebab mereka kebal hukum –atas setiap pelanggaran- dan kebal kritisi –dari umat yang datang setelahnya- hanya karena takdir Allah yang karena mereka telah tercipta (baca: terlahir) di masa hidup Rasul sehingga mendapat gelar Sahabat Rasul, walau hanya karena melihat beliau selintas saja?

Apakah seorang ‘muslim fasik’ yang terlahir pada zaman Rasul akan lebih mulia dari seorang ‘muslim bertakwa’ yang terlahir di akhir zaman seperti sekarang ini, sehingga yang itu kebal hukum karena disebut sahabat dan mujtahid, sedang yang ini tidak semacam itu?... Jika ya, lantas harus kita taruh mana ayat yang mengatakan “Sesungguhnya orang yang paling mulia di sisi Allah adalah yang paling bertakwa di antara kalian” (Inna Akramakum Indallahi Atqokum)? Dan dimana letak keadilan Allah yang tentu kita semua yakini bahwa, Ia Maha Adil dan Bijaksana?

Jika saudara dari Ahlusunnah masih tetap bersikeras untuk mengatakan yang mereka yakini itu –bahwa semua sahabat Nabi adalah baik, mujtahid dan layak diikuti... maka saran Syiah, kita juga harus kembali menyinggung ke kajian Teology, terkhusus tentang konsep Keadilan Ilahi yang diawali dengan pertanyaan; Benarkah Allah Maha Adil? Benarkah Allah akan memuliakan hamba-Nya yang ‘tanpa kehendaknya (ikhtiyar)’ telah terlahir di zaman Rasul sedang ia telah berani menentang sebagian perintah Ilahi, dibanding seorang hamba yang berilmu nan bertakwa namun dia ditakdirkan untuk terlahir di zaman yang jauh dari kehidupan Rasul?

Rasulullah berkata: jika aku ilmu, maka Ali adalah pintunya. kenapa uthman menggunakan mushaf uthmani? adakah mushaf Fatimah/Ali xlengkap? Siapa uthman di sisi Rasulullah berbanding Fatimah/Ali?

salam,
saudara ku ingatlah jgn kamu mengkafirkan sesama islam,, saudara ku kita perlu bergabung bersatu menjadi islam lebih kukuh n kuat, agar islam lebih kuat untuk menentang musuh2 islam,, adakah kamu telah mengkaji dengan terliti tentang aliran syiah ahlul bait?? adakah anda tahu siapa itu ahlul bait?? adakah kamu tahu dari mana asal usul syiah?? pernahkah kamu berdialog dengan ulamak2 syiah ahlul bait?? kamu telitilah dengan mendalam surah Al-Ahzab ayat 33 dengan mendalam ayat trsebut, tanyalah bepuluh2 ulamak sekali pn adakah jawapan mereka sama,, kemudian kamu berdialog dengan ulamak2 @ ustaz2 syiah ahlul bait, kemudian kamu perhatikan betul2 sama ada ayt yg saya beritahu ni logikkah akal kamu utk terima, saudara ku, ku igtkan kalian jgnlah kamu menuduh yg x msk di akal ttg aliran syiah kerana itu semua adalah tuduhan dari musuh2 islam utk memecahkan org islam,, akhir kata dari ku jgnlah kita mengkafir antara 1 sama lain, musuh2 islam hanya bertepuk tangan,, kita renung2kan dgn akal yg waras....
salam,,

Syiah kini bukan Islam la (sejarah dulu memang asal puak Islam yg lama tapi terlalu berplotik sehingga lari akidah)..mana leh kata mazhab..kalau korang kata mazhab..then kristian pun mazhab...depa pun sesat, sama je cam Kristian yg putarkan segala kebenaran al-quran..Syiah pun begitu sama cam kristian sebab mereka berpendapat Jibrail salah bagi wahyu kepada nabi Muhammad dan sepatutnya ke Ali. Tanggapan mereka sama seperti kaum nasrani / kristian yg tidka percaya nabi Muhammad rasul / nabi yg terakhir..so renunglan lah...leh lak depa salahkan tentera ALLAH SWT salah bagi wahyu...ALLAH tidak akan salah pilih calonNYA. Itu fakta, kerana ALLAH SWT adalah tuhan. Mana leh tuhan buat kesilapan....itu satu benda ramai puak Syiah di Malaysia tak nampak...senang2 je kena tipu..kaji balik lah apa kait yahudi, free mason, illuminati dgn Syiah dan juga Hitler...dan lain2...semua berkait juga. Kan org yahudi org2 yg bijak...depa dah plan nak jatuhkan Islam berkurun2...

Catat Ulasan

Pada pendapat anda?

Perjalanan

Tembusi Petra, Jordan Slideshow: BenTaleb’s trip was created by TripAdvisor. Create a free slideshow with music from your travel photos.
Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."[Riwayat Muslim]. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." [Riwayat al-Tirmizi]. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]. Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.