JTR mengalu-alukan tuan puan untuk membaca tulisan dalam blog ini bagi manfaat tuan puan
Photobucket

Ahad, 27 September 2009

Beberapa Hari Di Bumi Jordan

Posted by Abu Hannan On 10:56:00 PTG 2 comments

bersiar-siar di pekan (al-balad) Mafraq.
Di Hadapan Laut Mati
Ketika melawat gua tempat tidurnya ashabul kahfi

Di dalam gua Ashabul Kahfi


inilah makanan pertama kami di Jordan
Setibanya kami di Airport, Amman.
Ketika di dalam Royal Jordanian. Saya duduk di sebelah wanita Kristian
الأردن أولا


Beberapa hari kami di bumi Jordan, banyak perkara baru yang kami pelajari dan akan pelajari.. Adapun saya, hidung ini tak henti-henti mengalirkan darah, risau jugak takut-takut disebabkan penyakit lain, tapi saya percaya, ini mungkin kerana iklim di sini yang banyak berbeza yang menyebabkan hidung ini berdarah. Ini gambar-gambar sekitar hampir seminggu saya dan sahabat-sahabat menjejakkan kami di bumi Anbiya' ini... semoga keluarga dan sahabat-sahabat yang membaca tidak terlalu risau dengan gambaran-gambaran yang terukir di fikiran sendiri. Allahu Musta'an



2 Komen:

salam.
selamat datang ke bumi jordan.
saya dah tahun 4, perubatan JUST.

salam ya akhi...
maaf ana bru blh luang masa melawat blog anta... bz ler katakan...hehe
camne keadaan kt sna..??

Catat Ulasan

Pada pendapat anda?

Perjalanan

Tembusi Petra, Jordan Slideshow: BenTaleb’s trip was created by TripAdvisor. Create a free slideshow with music from your travel photos.
Sabda Baginda SAW ; "Ketahuilah ia (Dajjal) berada di laut Syam atau laut Yaman.. akan datang dari arah timur (lalu menunjukkan dengan tangan baginda).."[Riwayat Muslim]. Daripada Abi Bakr al-Siddiq r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan muncul ke bumi dari arah timur bernama KHURASAN." [Riwayat al-Tirmizi]. Daripada Anas bin Malik r.a, sabda Baginda SAW, "Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (Khurasan, IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". [Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibn Hajar berkata : "Sahih"]. Ibn Kathir berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim]. ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di Iran dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini.